Uzņēmuma neto apgrozījums 2023. gadā sasniedza 72,5 miljonus eiro – par 25 % vairāk nekā 2022. gadā. Neto apgrozījuma pieaugumu sekmējis kopējais pasažieru skaita kāpums un jo īpaši tiešo pasažieru skaita pieaugums par gandrīz piekto daļu jeb 19 %. Ieņēmumi no aviācijas pakalpojumiem pērn veidoja 43,3 miljonus eiro, savukārt no neaviācijas pakalpojumiem – 29,2 miljonus eiro.
Apkalpoto pasažieru skaits Rīgas lidostā pērn sasniedza 6,6 miljonus ceļotāju jeb par 23 % vairāk nekā 2022. gadā. Vairāk nekā 78 % no visiem ceļotājiem bija tiešie pasažieri. Arī lidojumu skaits no un uz Rīgas lidostu pieaudzis par 12 %, – kopā apkalpoti 61,3 tūkstoši lidojumu.
Lielākie pagājušā gada investīciju projekti saistīti ar pasažieru un gaisa kuģu apkalpošanas infrastruktūras modernizāciju (kopā 3,9 miljoni eiro), tostarp iegādāti jauni pasažieru gaisa tilti un modernizēta bagāžas apkalpošanas infrastruktūra; ieguldījumi lidostas teritorijas infrastruktūrā pērn pārsniedza 5 miljonus eiro, tikpat daudz investēts ārkārtas situāciju, drošības un IT infrastruktūrā, 3,6 miljoni eiro – autotransporta, tehnikas un perona aprīkojuma nomaiņā. Līdz ar to kopējie ieguldījumi lidostas attīstībā 2023. gadā pārsniedza 22 miljonus eiro. Savukārt Rīgas lidostas izdevumi un kapitālieguldījumi pētniecībā un attīstībā pērn veidoja vairāk nekā 217 tūkstošus eiro.
“Lidojumu un pasažieru apkalpošanas apjoms, kā arī finanšu rādītāji liecina, ka esam aizvadījuši labu un stabilu gadu. Šogad sāksim darbu pie Rīgas lidostas attīstības plāna laika posmam līdz 2050. gadam, kā arī aktualizēsim uzņēmuma vidēja termiņa darbības stratēģiju, tostarp pārskatot to atbilstoši mūsu akcionāra – Satiksmes ministrijas gaidu vēstulē iekļautajiem virzieniem. Lai palielinātu Rīgas kā nozīmīga Eiropas līmeņa gaisa satiksmes centra ietekmi, mums, pirmkārt, jāturpina attīstīt un modernizēt lidostas infrastruktūru, jāpalielina termināļa un lidlauka kapacitāte, kas ļaus gan paplašināt maršrutu tīklu un veicinās tranzīta pasažieru plūsmas pieaugumu, gan kopumā nodrošinās plānotā pieaugošā pasažieru skaita apkalpošanu,” skaidro RIX Rīgas lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.
Līdz ar auditēto gada pārskatu Rīgas lidosta atbilstoši Global Reporting Index (GRI) standartam publicējusi auditēto nefinanšu ziņojumu, kurā uzsvērts, ka 2023. gads uzņēmumam pagājis arī ilgtspējas zīmē. Kā būtisks ilgtspējas projekts minams pirmais saules paneļu projekts uz lidostas Ziemeļu piestātnes jumta pasažieru termināļa patēriņa nodrošināšanai; ir pabeigts iepirkums jaunu elektropiedziņas autobusu iegādei, lai jau 2024. gadā no ražotāja saņemtu jaunus elektrobusus pasažieru pārvadāšanai uz lidlauka un aizstātu novecojušos dīzeļa piedziņas autobusus. 2023. gadā kā viens no tikai astoņiem Latvijas uzņēmumiem Rīgas lidosta ieguva augstāko – Dimanta kategoriju Ilgtspējas indeksa novērtējumā. Uzsākta arī līdzdalība vairākos starptautiskos pētniecības un attīstības projektos, tostarp par zaļo ūdeņradi kā nākotnes enerģijas avotu aviācijā un zemu emisiju gaisa kuģu tehnoloģijām.