DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
06. decembrī, 2023
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Satiksmes ministrs: pāreja uz ilgtspējīgu transportu ļaus mazināt klimata pārmaiņas un veicināt Latvijas eksportspēju 

Publicitātes foto

No 2023. gada 4. līdz 6. decembrim satiksmes ministrs Kaspars Briškens Latvijas delegācijas sastāvā piedalījās ANO Vispārējās konvencijas par klimata pārmaiņām konferences 28. sesijā (COP28) Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE), kurā puses cenšas vienoties par turpmāko rīcību klimata pārmaiņu risināšanā, emisiju ierobežošanā un globālās sasilšanas apturēšanā. Konferences laikā uzsvērta arī Rail Baltica projekta loma, nodrošinot ilgtspējīgu dzelzceļa transportu Baltijas reģionā. 

Satiksmes ministrs pārstāvēja Latviju diskusijās par klimata mērķu sasniegšanu transporta nozarē ar Zviedrijas, AAE, Singapūras, Ukrainas un ASV delegātiem. Kopā ar Baltijas valstu kolēģiem Lietuvas transporta un komunikācijas ministru Mariusu Skuodi (Marius Skuodis) un Igaunijas klimata ministrijas valsts sekretāru Keitu Kasemetu (Keit Kasemets) piedalījās Rail Baltica projektam veltītā paneļdiskusijā “Rail Baltica projekts kā katalizators ilgtspējīgai transporta nākotnei”. Diskusiju vadīja Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta DG MOVE investīciju, inovatīvā un ilgtspējīgā transporta departamenta direktors Heralds Ruiters (Herald Ruijters) un tās fokusā bija jautājumi par Rail Baltica projekta lomu un ietekmi klimata pārmaiņu kontekstā. 

Diskusiju atklāja kopuzņēmuma RB Rail AS tehniskais direktors un valdes loceklis Emiljēns Dangs (Emilien Dang), iepazīstinot ar Rail Baltica tehniskajiem parametriem, kā arī vides ilgtspējas risinājumiem.  Pēc pasākuma sekoja arī neformālas sarunas starp Baltijas valstu un Eiropas Komisijas pārstāvjiem par turpmāko projekta attīstības gaitu un finansējuma avotiem. 

Rail Baltica mērķis ir izmantot 100% atjaunojamo enerģiju, prognozējot CO2 emisiju samazinājumu, kas pārsniegs 150 000 tCO2e gadā līdz 2030. gadam un vairāk nekā 400 000 tCO2e gadā līdz 2050. gadam. Veicinot pāreju uz dzelzceļu no citiem transporta veidiem, plānots samazināt siltumnīcefekta gāzu emisiju neto izmaksas no 2,3 līdz 3,1 miljardiem eiro. Tiek lēsts, ka fosilā kurināmā patēriņš varētu samazināties no 1,5% līdz 3,3% salīdzinājumā ar vidējo patēriņu laika posmā starp 2010. un 2021. gadu. 

Satiksmes ministrs arī tikās divpusējā sarunā ar aviokompānijas “Emirates” Komercdirektoru Adnanu Kazimu (Adnan Kazim), lai pārrunātu turpmāku abu valstu aviokompāniju sadarbību. Lidsabiedrības airBaltic tiešie reisi uz Dubaiju nes tiešu pienesumu Latvijas ekonomikai un starptautiskai avio savienojamībai.  

COP28 ir vērienīgākais globālais forums klimata pārmaiņu jomā, un tajā tiek izskatīts progress Parīzes nolīgumā paredzēto saistību izpildē, lai būtiski ierobežotu globālo sasilšanu. COP28 veido vairāki simti starpvaldību sarunu, kā arī daudzas paralēlas konferences, semināri, diskusijas un cita veida pasākumi. 

Papildu informācija: 

Ilgtspējīgs transports ir būtisks faktors cīņā pret klimata pārmaiņām. Fosilā kurināmā izmantošana transportā rada lielu oglekļa emisiju daudzumu, kas veicina siltumnīcefekta gāzu izplatīšanos un klimata pārmaiņas. Lai mazinātu transporta ietekmi uz vidi, Latvijā jau notiek pāreja uz ilgtspējīga transportu, ieviešot jaunos elektrovilcienus, zaļos autobusus, attīstot elektrouzladādes tīklu visā valsts teritorijā, kā arī īstenojot Rail Baltica ātrgaitas dzelzceļa projektu. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI