“Salacgrīvas tilts ir nacionālas nozīmes kritisks infrastruktūras objekts – gan tā savienojamības nozīmē ar Via Baltica, gan valsts kopējā drošības arhitektūrā. Šis ir valsts mēroga jautājums, kuru nedrīkst atlikt un atstāt tikai uz Limbažu novada pleciem. Tas nav pieņemami, ka tik kritiskā “pudeles kaklā” kustība notiek tikai vienā joslā. Esmu konsultējies ar visām pusēm – jaunu tiltu var uzbūvēt divos gados. Un ar tādu priekšlikumu arī došos uz valdību,” tikšanās laikā uzsvēra Kaspars Briškens.
Jauna tilta pār Salacu būvprojekts ir izstrādāts un iesniegts Militārās mobilitātes projektu pieteikumu atlases uzsaukumā Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūrā, kur projektu īstenošanai tiek piešķirts finansējums no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI). Projekta atbalsta gadījumā liela daļa no būvniecības izmaksām tiktu segta no minētā finansējuma instrumenta. Vienlaikus satiksmes ministra ieskatā paļauties tikai uz ES finansējumu nav garantēts risinājums, tāpēc ir jāizvērtē citas finansējuma piesaistes alternatīvas, gadījumā, ja tas netiek piešķirts.
Iecerēts, ka jauna tilta būvniecības laikā satiksmes nepārtrauktības nodrošināšanai tiks izbūvēts pagaidu tilts. Tāpat tika pārrunāts, ka tilts pār Salacu joprojām varētu palikt Limbažu pašvaldības pārziņā, bet tiek izskatīta arī iespēja tiltu pārņemt Satiksmes ministrijas īpašumā, lai nodrošinātu stratēģiski svarīgas transporta infrastruktūras būvniecību. Tādējādi plānots, ka jaunā tilta būvdarbus veiktu VSIA “Latvijas Valsts ceļi”.