DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
11. oktobrī, 2022
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme

Lielo izmaksu un procesu optimizācijas dēļ reorganizēs pasta centru Sakta

Publicēts pirms gada. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Strauji pieaugot pasta centra Sakta uzturēšanas izmaksām, samazinoties klātienes klientu skaitam un uzņēmumam optimizējot iekšējos procesus, Latvijas Pasts pieņēmis lēmumu līdz 2023.gada sākumam reorganizēt pasta centra Sakta, pārtraucot pakalpojumu sniegšanu tās telpās. Pasta pakalpojumu ērta saņemšana līdzšinējiem Saktas klientiem tiks nodrošināta trīs citās tuvējās pasta nodaļās, bet darbiniekiem – piedāvāts darbs citās Rīgas pasta nodaļās.

Pasta centrs Sakta ir viena no četrām Rīgas vēsturiskā centra pasta nodaļām, kas visas atrodas tuvu cita citai nelielā attālumā. Pēdējo trīs gadu laikā klientu plūsma Saktā sarukusi par 70% – to veicinājusi gan iedzīvotāju paradumu maiņa, gan iespēja virkni pakalpojumi izmantot attālināti, būtiski samazinoties nepieciešamībai apmeklēt pasta nodaļu klātienē. Vienlaikus straujā inflācija un energoresursu cenu pieaugums ievērojami palielinājis pasta centra Sakta uzturēšanas izmaksas, paaugstinot tās vairākkārt, turklāt divstāvīgā, 281 m2 plašā pasta centra telpu plānojums neļauj visu telpu platību efektīvi izmantot klientu apkalpošanai.

“Tiešsaistes pakalpojumi un dažādi moderni risinājumi iedzīvotāju vidū kļūst arvien populārāki un tiek izmantoti arvien vairāk. Arī mēs kā uzņēmums, kas iet kopsolī ar laiku, saviem klientiem nodrošinām virkni iespēju ierastos pakalpojumus saņemt attālināti – sūtījumu noformēšana pašapkalpošanās vietnē Mans pasts, sūtījumu pārvirzīšana un sūtījumu atmuitošana mobilajā lietotnē, sūtījumu saņemšana un nodošana ar kurjera vai pakomāta starpniecību, pastmarku iegāde e-veikalā u.c., ko klienti labprāt izmanto, organiski samazinot klientu plūsmu un pasta nodaļu uzturēšanas rentabilitāti. Šādu tendenci mēs ilgstoši novērojam arī pasta centrā Sakta. Situācijā, kad klientu plūsma ir maza, energoresursu cenas ir astronomiskas, iespēju esošās pasta centra telpas dalīt vai samazināt, lai ietaupītu, nav, un netālu atrodas vēl trīs pasta nodaļas, nekas cits neatliek, kā pasta centru Sakta darbību reorganizēt un nodrošināt pakalpojumu sniegšanu trīs citās tuvumā esošās nodaļās,” skaidro Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Kā norāda Latvijas Pasta vadītājs, pēc pasta centra Sakta reorganizācijas klienti Rīgas centrā pasta pakalpojumus varēs saņemt trīs citās pasta nodaļās, kas atrodas mazāk nekā kilometra attālumā no Saktas, – Rīgas 10.pasta nodaļā Elizabetes ielā 41/43, Rīgas 11.pasta nodaļā Marijas ielā 20 un Rīgas 50.pasta nodaļā t/c Origo, Stacijas laukumā 2. Savukārt pasta centrā Sakta strādājošajiem piedāvāts turpināt darbu citās Latvijas Pasta nodaļās.

Pasta pakalpojumu sniegšanas vietu skaitu un izvietojumu Rīgas pilsētā nosaka Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas padomes lēmums par universālā pasta pakalpojuma saistību noteikšanu, kas paredz, ka Latvijas Pastam Rīgas pilsētā jānodrošina 25 nepārvietojamas pasta pakalpojumu sniegšanas vietas. Latvijas Pasts šos nosacījumus izpilda, sniedzot pasta pakalpojumus 33 pasta nodaļās.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI