DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
08. jūlijā, 2020
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība
3
3

Doktorante Ilze Loža: Svarīgi pielāgoties situācijai, saprast un atrast risinājumus

Kopš pērnā gada rudens semestra sākuma Vidzemes Augstskolā (ViA) darbu uzsākusi doktorante Ilze Loža, sekmējot projekta “Vidzemes Augstskolas akadēmiskā personāla pilnveide un cilvēkresursu attīstība”  mērķi - iesaistīt doktorantus augstskolas akadēmiskajā darbā un veicināt jauna akadēmiskā personāla piesaisti ilgtermiņā.

Projektā  SAM 8.2.2. Vidzemes Augstskolā piesaistītie doktoranti uzsākuši pildīt dažādus akadēmiskos pienākumus, piemēram, docēt dažādus studiju kursus, vadīt maģistra un bakalaura darbus, konsultēt studentus noslēgumu darbu izstrādes procesā, prakses atskaišu aizstāvēšanas komisijas sastāvā piedalīties atskaišu novērtēšanā, kā arī līdzdarboties jauna studiju kursa sagatavošanas procesā. Savukārt pētniecībā doktoranti līdzdarbojas, piemēram, piedaloties pētnieciskajās pēcpusdienās, veicot pētniecisko darbu sadarbībā ar studentiem un ārvalstu partneriem, izstrādājot pētniecības projektu pieteikumus, strādājot pie studiju satura pilnveides, piedaloties starptautiskās zinātniskās konferencēs un sagatavojot zinātniskās publikācijas.

Doktorante I. Loža skaidro, ka izdarīts ir ļoti daudz: “Šis visādā ziņā ir bijis ļoti produktīvs darba un pieredzes gads. Vidzemes Augstskolā vadīju trīs studiju kursus, no kuriem divi bija vizuālajā komunikācijā un viens starpkultūru komunikācijā. Jāteic, ka metu sev izaicinājumu darīt lietas nedaudz atšķirīgi un, manuprāt, tas deva izcilus rezultātus. Tā kā vadīju vizuālās komunikācijas kursu, man bija svarīgi studentiem parādīt praktisko ievirzi, tāpēc uzrunāju Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) Valmieras nodaļu un palūdzu kontaktus jaunajiem uzņēmējiem, ar kuriem sadarbojoties studenti izstrādāja dažādus piedāvājumus vai tas būtu logotipa vai mājas lapas koncepts. Svarīga nianse darba izstrādes procesā bija studentu tiešā komunikācija ar pašiem uzņēmējiem, ne tik daudz ar lektoru. Beigās, studentiem prezentējot savus grupu darbus, secinājām, ka šī pieeja izrādījusies ļoti veiksmīga, jo darbi tik tiešām bija izstrādāti saistoši un ar tālejošu perspektīvu.”

Dzirdēti gadījumi, kad darba devēji apšauba studentu spējas tikt galā ar šāda tipa izaicinājumiem, norādot, ka viņu tēmām tiek piesaistīti “nepareizie” studenti, taču I. Loža uzsver, ka nav pareizo vai nepareizo studentu un nevajag fokusēties tikai uz akadēmisko vidi, ”arī biznesa pasaulē ir dažādi klienti un atšķirīgi izpildītāji. Visus nevar salīdzināt pēc vienas mērauklas. Manuprāt, svarīga ir tikai spēja pielāgoties situācijai, saprast un atrast risinājumus. Ja man jāatbild uz jautājumu, kāpēc mums veicās tik labi?, tad jāņem vērā, ka es jau desmit gadus esmu lektore, man ir savas izpratne par notiekošiem procesiem. Zināju, ka studentiem ir jādod diezgan precīza veicamo darbu struktūra, it īpaši, ja viņi nav dizaina studenti. Ja dizaina studentiem pasaka – uztaisiet man logo! -  viņi bez problēmām uztaisīs. Šajā gadījumā studenti bija no dažādām studiju programmām un es biju izstrādājusi ļoti precīzas norādes, kas ir jādara un ko tieši es no viņiem sagaidu. Gāju viņiem līdzi soli pa solim, līdz nonācām pie rezultāta, tajā pašā laikā nedodot atbildes, bet strukturējot darbu. Jā! Studenti neradīja logo kā tādu, viņi izstrādāja projektus un nodeva tos Valmieras dizaina vidusskolas rokās, bet tagad vidusskolai ir labas konceptuālās iestrādes pēc kurām turpmāk vadīties.”

Stāstot par pieminēto struktūru, lektore skaidro, ka darbs iedalījās četrās daļās: pirmajā notika intervijas ar klientiem, lai noskaidrotu uzņēmuma darbības sfēru un vēlmes, otrajā ideju izstrāde ar kreatīvo metožu palīdzību tādu kā brainstorming, mind map, trešajā, koncepta noformulēšana mood-board, dizaina rezumējums (brīfs) un ceturtā, koncepta prezentācija klientam un lektorei.

“Personīgi man šajā gadā uzsvars likts uz noslēgumu Mākslas akadēmijas doktorantūras studijās. Promocijas darba izstrāde ir prasījusi ļoti daudz laika, esmu tam veltījusi katru darba dienu un tagad ieeju finiša taisnē – palikusi tikai aizstāvēšana,” saka I. Loža un turpina, “līdztekus esmu uzstājusies divās zinātniskajās konferencēs. Viena bija 26. Ziemeļvalstu starpkultūru komunikācijas (NIC) konference (The 26th Nordic Intercultural Communication (NIC) Conference), kas norisinājās Vidzemes Augstskolā. Tajā es uzstājos ar prezentāciju “Bēgļu stāstījumu vizuālie attēlojumi Eiropas reklāmas dizaina stratēģijās” un vadīju praktisko semināru “Vizuālās komunikācijas stratēģiju, rietumu un islāma reklāmas ētika un vērtības”. Piedalījos arī 51. Starptautiskā Zinātniskā konference par ekonomisko un sociālo attīstību (51st Inernational Scientific Conference on Economic and Social Development) ar prezentāciju un publikāciju “Orientālā” kā “citādā” loma Eiropas vizuālās komunikācijas stratēģijās” (The role of 'Orient' as 'Other' in Europe’s visual communication strategies).

I.Loža akcentē, ka ViA ieguvums projektā ir viņas zināšanu integrācija studiju procesā, kas ir atšķirīga, jo nes līdzi pasaules pieredzi, īpaši dizaina un vizuālajā jomā, kādas Vidzemes Augstskolā pagaidām nav.

Kā zināms, Vidzemes Augstskola laika posmā no 2018.gada 6.novembra līdz 2021.gada 31.maijam īsteno Eiropas Sociālā fonda (turpmāk ESF) Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 8.2.2. specifiskā atbalsta mērķa "Stiprināt augstākās izglītības institūciju akadēmisko personālu stratēģiskās specializācijas jomās" projektu “Vidzemes Augstskolas akadēmiskā personāla pilnveide un cilvēkresursu attīstība” (Nr.8.2.2.0/18/A/012).

Labs saturs
3
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU