DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
19. novembrī, 2019
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Pašvaldības

SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” valdes atlaišana ir varas demonstrēšana, nerēķinoties ar klientiem

SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) valdes atlaišanai, no politiskās puses raugoties, ir attiecību kārtošana ar iepriekšējo kapitāldaļu turētāju. Iepriekšējo kapitāldaļu turētāju ar savu lēmumu izvēlējās pati izpildvara. Jāsaka, ka pieņemtajam lēmumam nav ne mazākās saistības ar RNP darbu. Lai klienti ilgtermiņā saņemtu kvalitatīvu pakalpojumu, prakse regulāri mainīt valdes locekļus, to maiņu balstot politiskajā konjunktūrā, būtu jāpārtrauc. 

Raugoties no ekonomisko interešu pārstāvniecības viedokļa, mani atlaida, lai nostiprinātu kontroli pār vienu no lielajām Rīgas kapitālsabiedrībām. RNP klienti kārtējo reizi ir kļuvuši par ķīlniekiem. Vienkārši un nelokāmi. Mana klaja pārliecība, ka uzņēmumam, kas nesaņem pašvaldības dotācijas, ir jāatbrīvo no nesamērīgās politiskās ietekmes un jaukšanās tā darbā. 

Piesauktais iemesls par sūdzību skaita izmaiņām ir izdomāts, lai kaut kā pamatotu savu politisko, nevis saimniecisko lēmumu. Klientu sūdzību skaits šogad ir samazinājies, nevis palielinājies. Samazinājies! Dinamika ir negatīva. Saņemto sūdzību skaits samazinājies drastiski – no vairāk nekā 53000 (2018. gadā no janvāra līdz novembrim) līdz vairāk nekā 37 000 (2019. gadā no janvāra līdz novembrim) - samazinājums ir gandrīz 30% apmērā. 

Es ļoti nopietni izskatu sūdzības, to cēloņus un dinamiku. Tieši šī iemesla dēļ izveidoju savu personīgo e-pastu gontarevs@rnparvaldnieks.lv, nodrošinot tiešo saziņu ar klientiem. Kopš strādāju, saziņas iespējas ar mani izmantojuši vairāk kā 7000 klientu.  

Savukārt jautājums par AS “PNB Banku” ir skaļš iemesls, nevis racionāli izvērtēts un valdes atbildības jautājums. RNP valde nelemj, kuru valstī legāli strādājošu banku izmantot norēķiniem ar klientiem. Tas, kā racionāls risinājums, ir uzņēmuma finanšu pārvaldes kompetencē, lai nodrošinātu ērtāku norēķinu sistēmu ar klientiem. Nepieļaujama rīcība būtu norēķiniem izmantot neakreditētu banku. 

Vēl vairāk, visu dzīvojamo māju pārvaldnieku klienti ir neaizsargāti pret potenciālām problēmām ar finanšu iestādēm. RNP visām lielākajām bankām ir pieprasījis informāciju par to, kā šādās situācijās aizsargāt klientu līdzekļus. Neviena banka nav sniegusi konkrētu atbildi pēc būtības. Tās visas norādīja, ka šī jautājuma risināšanai jāvēršas pie finanšu sektoru uzraugošajām institūcijām. 

Situācijas absurduma ilustrēšanai – lai sadalītu uzņēmuma kontos esošos līdzekļus starp bankām garantētās atlīdzības 100 000 EUR apmērā, tā garantējot visu licencētu banku kontos esošo klientu līdzekļu drošību, RNP ikdienā būtu jāizmanto 700 (!) banku pakalpojumi.

Audits? Mēs neplānojām pārsniegt audita veikšanas termiņus, sekojoši, šie pieņēmumi vienkārši tika izmantoti kā iegansts. 

Atlaišana notiek tikai tā iemesla dēļ, lai nodrošinātu savu cilvēku iecelšanu, kaut mani, kā cilvēku ar ilggadēju pieredzi daudzdzīvokļu ēku pārvaldīšanā, starp daudziem pretendentiem savulaik izraudzījās konkursa kārtībā. 

Vēlos izteikt pateicību ikvienam RNP darbiniekam par smago ikdienas darbu, bet klientiem par izrādīto uzticību, ļaujot iesaistīties dažādu iemeslu dēļ grūti risināmu pārvaldīšanas jautājumu šķetināšanā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU