Iecere popularizēt Baltijas valstu tūrismu, rīkojot lielu gadskārtēju tūrisma profesionāļu sarīkojumu, pieder Latvijai. Vairāk nekā desmit gadu laikā, Latvijai, Lietuvai un Igaunijai pārmaiņus uzņemoties organizatoriskās rūpes, pasākums "Baltic Connecting" ir kļuvis par nozīmīgu Baltijas tūrisma mārketinga instrumentu.
Jau otro gadu foruma uzmanības centrā ir tieši tālo valstu tirgi, tādējādi popularizējot Baltijas valstu kā jauna un perspektīva tūrisma galamērķa pieaugošo nozīmi.
Šogad forumam savu piedalīšanos ir apstiprinājuši 15 Ķīnas, 17 Japānas, 10 Dienvidkorejas, 10 ASV un 3 Singapūras kompānijas. Savukārt Baltiju pārstāvēs 20 Igaunijas, 17 Lietuvas un 17 Latvijas tūrisma nozares uzņēmēji.
4. septembrī "Baltic Connecting 2017" ietvaros notiks īpašs seminārs Baltijas uzņēmējiem, lai iepazīstinātu ar Āzijas tūrisma tirgu specifiku, jaunākajām tūrisma tendencēm un galamērķiem. Seminārā tiks sniegts ieskats tālo tirgu valstu kultūras un tradīciju atšķirībās, kuru pārzināšana ir viens no nosacījumiem, lai sadarbība ar šīm valstīm būtu veiksmīga.
Foruma galvenā diena būs 5. septembris, kurā Latvijas, Lietuvas un Igaunijas tūrisma speciālisti sniegs valstu tūrisma prezentācijas. Visas dienas garumā notiks darījumu sarunas, kurās Baltijas valstu nozares uzņēmēji tiksies ar ārvalstu tūrisma firmu vadītājiem un speciālistiem.
Foruma turpinājumā tālo tirgu uzņēmēji pēc izvēles dosies kādā no Baltijas valstu piedāvātajiem tūrisma maršrutiem, lai klātienē iepazītos ar baltiešu tūrisma piedāvājumu. Latvija šim pasākuma ir sagatavojusi īpašas ekskursijas ar izcilākajiem tūrisma galamērķiem Vidzemē un Rīgā un arī uz Rundāli.
Forumu "Baltic Connecting 2017" rīko Igaunijas Tūrisma padome, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra un Lietuvas Valsts Tūrisma departaments.
Informācijai
Statistika liecina, ka Baltijā tūristu skaits no Āzijas valstīm pieaug, it īpaši strauji – no Ķīnas. 2016. gadā Latvijas viesnīcās un citās tūristu mītnēs Ķīnas tūristu nakšņojumu skaits bija gandrīz 35 tūkstoši nakšu (63 % pieaugums salīdzinājumā ar 2015. gadu), bet apkalpoto Ķīnas viesu skaits - 20,5 tūkstoši (58 % pieaugums salīdzinājumā ar 2015. gadu).
Šā gada pirmais pusgads rāda, ka pozitīvā pieauguma tendence turpinās - Ķīnas tūristu skaits palielinājās par 19%, bet viņu nakšņojumu skaits – par 21%.
Ņemot vērā Baltijas valstu kopīgās mārketinga aktivitātes Japānā jau vairāku gadu garumā, šīs valsts tūristu skaits pieaug pakāpeniski gadu no gada. 2016. gadā Latvijas viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpoto japāņu tūristu nakšņojumu skaits pārsniedza 32 tūkstošus nakšu, kas nozīmē 8 % pieaugumu salīdzinājumā ar 2015. gadu, bet pašu viesu skaits bija 23 tūkstoši (+7,5%).
Šā gada pirmajā pusē japāņu tūristu plūsma turpināja pieaugt ar līdzīgu dinamiku.