Ceremonijas mērķis ir ne tikai godināt izcilus kulinārijas nozares sasniegumus, bet arī stiprināt Latvijas pozīcijas starptautiskajā gastronomijas un tūrisma jomā, apliecinot piederību pasaules augstākajiem standartiem.
“Fakts, ka Latvijas restorāni jau otro gadu pēc kārtas tiek iekļauti “Michelin” ceļvedī, apliecina mūsu viesmīlības jomas konkurētspēju starptautiskajā vidē. “Michelin” atzinība nav tikai zvaigzne uz restorāna durvīm, tā ir uzticības zīme visai tūrisma nozarei, kas vienlaikus palīdz Latviju popularizēt kā tūrisma galamērķi,” norāda LIAA direktore Ieva Jāgere.
Trešais gads “Michelin” ceļvedī
Pirmajā “Michelin” ceļvedī, kuru izziņoja 2024. gadā Latvija iekļāva 26 restorānus – 19 Rīgā un septiņus ārpus galvaspilsētas. No tiem: viens restorāns ar vienu zvaigzni, trīs restorāni ar “Bib Gourmand” atzinību un viens restorāns ar “Zaļo zvaigzni” par ilgtspējīgu praksi. Savukārt 2025. gada “Michelin” ceļvedī iekļauts 31 Latvijas restorāns. Tostarp: divi restorāni ar vienu “Michelin” zvaigzni, trīs ar “Bib Gourmand” atzinību un viens ar “Zaļo zvaigzni”.
2025. gada “Michelin” ceļveža Latvijas restorānu izlase: JOHN Chef’s Hall (“Michelin” zvaigzne), Max Cekot Kitchen (“Michelin” zvaigzne), Milda (“Bib Gourmand” apbalvojums), Shōyu (“Bib Gourmand” apbalvojums), Snatch (“Bib Gourmand” apbalvojums), 3 Chefs, 36. Line, Akustika, B7, BABO, Barents, Barents Cocktail & Seafood Bar, Chef's Corner, COD, Entresol, Ferma, H.E. Vanadziņš, JOHN, Kest, Le Dome, LOWINE, MO, Neiburgs, Pavāru māja (Zaļā zvaigzne), Riviera, Seasons, Stage 22, Tails, TAURO, Whitehouse un ZOLTNERS.
Tiek prognozēts, ka šī gada izlasē saraksts paplašināsies un to papildinās arī citi restorāni.
Restorānu pārstāvji dalību “Michelin” ceļvedī vērtē pozitīvi
Restorāna Whitehouse vadītāja Inese Vīcupa atzīst, ka “Michelin” klātbūtne Latvijā ir būtisks pienesums restorānu attīstībā. “Bieži sastopam viesus, kas ir atbraukuši novērtēt tieši restorānu sniegumu un tad arī visu pārējo, ko Latvija var piedāvāt ārvalstu apmeklētājiem. Dalība “Michelin” sniedz starptautisku atpazīstamību un veicina kvalitātes standartu celšanu, motivējot vietējos restorānus nepārtraukti uzlabot sniegumu. “Michelin” novērtējums arī palielina ārvalstu klientu uzticību, stiprinot Latvijas kulinārijas reputāciju,” tā I. Vīcupa.
Savukārt Valmieras restorāna “Akustika” vadītājs Uģis Bormanis uzsver, ka iekļūšana “Michelin” ceļvedī ir katra sevi cienoša restorāna komandas sapnis un tas ir augstākais apbalvojums viesmīlībā. “Dažus gadus atpakaļ nebija pat ticības, ka kādreiz arī Latvija parādīsies “Michelin” ceļvedī. Notika neticamais un beidzot arī Baltijas valstis ir pārstāvētas šajā prestižajā klubā. Runājot par “Akustiku”, kad saņēmām pirmo vēstuli no “Michelin”, tā bija neizsakāma eiforijas sajūta, līdz pat ceremonijai nebija ticības, ka tas patiešām notiek pie mums. Iekļūstot rekomendēto restorānu sarakstā, šķiet, visai komandai tas bija jauns sākums. Mums kā restorānam reģionā, tas bija vērtīgi, jo jau pirmajā gadā bija jūtams tūristu pieplūdums. Ārvalstu viesu skaits pieauga par 70%/ Tas ir ne pienesums ne tikai mums kā restorānam, bet pilsētai kopumā, jo gastro tūristu skaits tikai pieaug un daudzi izmanto šo ceļvedi ne tikai, lai baudītu galvaspilsētas labumus, bet iepazītu Latviju kopumā, apvienojot garšīgu maltīti ar citām tūrisma aktivitātēm,” saka U. Bormanis.
“Michelin” ietekme uz tūrisma nozari
“Michelin” atzinības klātbūtne veicina ēdināšanas un viesmīlības nozares reputāciju, stimulējot ieguldījumus kvalitātē, servisa attīstībā un inovācijās. Gastronomijas tūrisms kļūst arvien nozīmīgāks segments – apmeklētāji, kas ceļo, lai nobaudītu augstākās klases virtuvi, būtiski palielina savu uzturēšanās ilgumu un tēriņus galamērķī.
Līdz ar to “Michelin” zvaigžņu un atzinību iegūšana veicina ekonomikas izaugsmi, sekmē nodarbinātību, kā arī veido pozitīvu Latvijas tēlu pasaulē.
“Michelin” ienāk arī viesnīcu segmentā
Šogad pirmo reizi Baltijas valstīs, tostarp Latvijā, “Michelin” paplašināja savu atzinību arī viesnīcu sektorā, iekļaujot “Michelin” Key Hotels izlasi.
Tas ļauj ceļotājiem piedzīvot augstākās kvalitātes servisu, radot sinerģiju starp gastronomiju un viesmīlību, kas stiprina reģiona pozīcijas kā izcilas pieredzes galamērķim.
No Latvijas “Michelin” Key sarakstā iekļautas tādas viesnīcas kā A22 Hotel, Dome Hotel&Spa un Grand Poet Hotel&SPA by Semarah.
Latvijas viesnīcu iekļaušana šajā atlasē apliecina mūsu viesmīlības nozares pieaugošo profesionalitāti un starptautisko konkurētspēju.
Par LIAA
LIAA veicina Latvijas uzņēmēju konkurētspēju, eksporta izaugsmi un investīciju piesaisti, kā arī attīsta tūrisma nozari un īsteno valsts tēla politiku. Aģentūra darbojas kā valsts partneris uzņēmējdarbības attīstībā – no idejas līdz starptautiskiem tirgiem. Ar plašu pārstāvniecību tīklu ārvalstīs un reģionālajiem biznesa centriem Latvijā, LIAA palīdz uzņēmumiem augt un pozicionē Latviju kā drošu, inovatīvu un atvērtu valsti pasaules ekonomikā.