FOTO: Paula Čurkste, LETA
Otrdien, 19. jūlijā, stājas spēkā grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos Nr. 203 “Par traktortehnikas un tās piekabju valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļiem”, precizējot prasības par piekabes aprīkošanu ar drošības ķēdi (trosi) un atstarotājiem.
Ik gadu tiek veiktas 58 550 traktortehnikas un tās piekabes tehniskās apskates.
MK noteikumu Nr. 203 1. pielikuma 133. punkta pirmajā teikumā līdz šim iekļautā izņēmuma norma par jūgstieņa noturēšanu virs zemes bija pretrunā ar Deleģēto regulu (ES) 2015/68 un radīja nepamatotu atbilstības slogu traktortehnikas piekabes īpašniekiem, kā arī apdraudējumu traktora vadītāju un citu ceļu satiksmes dalībnieku drošībai, veselībai un dzīvībai, jo, jūgstienim lūstot vai atvienojoties, drošības ķēde (trose) var traucēt iedarbināt avārijas bremzes, tā ka traktors, kura piekabes pilnā masa ir vienāda vai trīs reizes lielāka par traktora pilno masu, kļūt nevadāms.
Grozījumi noteikumos paredz, ka piekabes jūgstieņa konstrukcija ir aprīkota ar drošības ķēdi (trosi), kas, sakabes ierīcei avarējot (atvienojoties), nodrošina piekabes virzīšanos aiz traktortehnikas un notur sakabes ierīci virs zemes, izņemot gadījumus, kad, jūgstienim atvienojoties no vilcēja sakabes avārijas atvienošanās laikā, bremžu sistēmas konstrukcija nodrošina piekabes avārijas bremzēšanu.
Tādējādi no MK noteikumu Nr. 203 1. pielikuma 133. punkta svītrota prasība par sakabes ierīces noturēšanu virs zemes piekabēm, kurām bremžu sistēma nodrošina avārijas bremzēšanu.
Grozījumi arī paredz, ka traktortehniku un piekabes turpmāk drīkst aprīkot ar visu atstarotāju klašu atstarotājiem (IA, IB, IIIA, IIIB vai IVA klases atstarotājiem).