SKAIDROJUMI
>
Zini savas tiesības un iespējas!
TĒMAS
Linda Ņikona
LV portāls
12. aprīlī, 2021
RUBRIKA: Infografika
TĒMA: Ceļu satiksme
1
36
1
36

Elektroskrejriteņu izmantošanas nosacījumi

2021. gada 20. aprīlī stāsies spēkā grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kuros iekļauts elektroskrejriteņu regulējums. Kā norāda Satiksmes ministrija, veikto izmaiņu mērķis ir uzlabot drošību un paaugstināt mazāk aizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku intereses. Kas ir elektroskrejritenis Ceļu satiksmes likuma izpratnē, kādi ir elektroskrejriteņu reģistrācijas noteikumi, kā arī tā izmantošanai noteiktie vecuma ierobežojumi un kā droši pārvietoties ar elektroskrejriteni, – LV portāla infografikā.

Līdzīgi kā citās Eiropas valstīs arī Latvijā elektroskrejriteņu izmantošana pēdējos gados kļuvusi populāra, taču līdz šim Ceļu satiksmes likumā (CSL) tiešā veidā elektroskrejriteņu izmantošanas nosacījumi netika regulēti. Kā norādīts Grozījumu Ceļu satiksmes likumā (turpmāk – grozījumi) anotācijā, palielinoties šādu transportlīdzekļu skaitam, pieaug arī riski satiksmes drošībai, it īpaši gājējiem.

Valsts policijas sniegtie statistikas dati liecina, ka:

  • 2019. gadā reģistrēti 53 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīts elektroskrejritenis (cietušas 35 personas, bojā gājušas 2 personas);
  • 2020. gadā reģistrēti 88 ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīts elektroskrejritenis (cietušas 62 personas, bojā gājušas 2 personas).

Grozījumos ietverts gan elektroskrejriteņa jēdziens un reģistrācijas kārtība, gan elektroskrejriteņu izmantošanas vecuma ierobežojumi, kā arī administratīvie sodi par pārkāpumiem ceļu satiksmē elektroskrejriteņu vadītājiem. Saskaņā ar veiktajām izmaiņām par pārkāpumiem ceļu satiksmē elektroskrejriteņu vadītājiem piemēros tādus pašus administratīvos sodus kā velosipēdistiem.

Administratīvie pārkāpumi ceļu satiksmē un kompetence administratīvo pārkāpumu procesā paredzēti CSL IX nodaļā.

Izmaiņas CSL 1. pantu papildina ar 9.1 punktu, nosakot tajā elektroskrejriteņa definīciju: elektroskrejritenis ir ar elektromotoru aprīkots transportlīdzeklis, kura konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 25 kilometrus stundā, kuram nav pedāļu un kurš paredzēts vienam cilvēkam un aprīkots ar stūri vai roku atbalstu, kas ir mehāniski savienots ar kāju atbalsta virsmu.

Tāpat grozījumi nosaka, ka braukt ar elektroskrejriteni varēs personas vecumā no 14 līdz 17 gadiem, ja personai būs velosipēda vadīšanas tiesības vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības. Savukārt personām, kuras sasniegušas 18 gadu vecumu, elektroskrejriteņa vadīšanai transportlīdzekļu, tostarp velosipēdu, vadīšanas tiesības nebūs nepieciešamas.

Grozījumi paredz, ka elektroskrejriteņu reģistrēšana tāpat kā līdz šim velosipēdu reģistrēšana Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) būs brīvprātīga. Tas nozīmē, ka ceļu satiksmē būs atļauts piedalīties arī ar nereģistrētiem elektroskrejriteņiem.

LV portāls vērš uzmanību, ka infografika ir informatīva ilustrācija, nevis viens pret viens vizualizēti Ceļu satiksmes noteikumi (CSN). Atbilstoši Satiksmes ministrijas norādītajam vienā zīmējumā nav iespējams ietvert visus CSN paredzētos regulējumus.

Labs saturs
36
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU