SKAIDROJUMI
>
Zini savas tiesības un iespējas!
TĒMAS
01. martā, 2019
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Stājas spēkā
TĒMA: E-vide
5
5

Vienotajos klientu apkalpošanas centros būs pilnvarots e-asistents

Stājas spēkā 01.03.2019.

Eiropas Savienības dokumentos ieteikts nodrošināt, lai visi Eiropas publiskie pakalpojumi būtu pieejami visiem iedzīvotājiem, tostarp cilvēkiem ar invaliditāti, veciem cilvēkiem un citām nelabvēlīgā situācijā esošu iedzīvotāju grupām. Attiecībā uz digitālajiem publiskajiem pakalpojumiem publiskās pārvaldes iestādēm jāievēro e-piekļūstamības specifikācijas, kuras plaši atzīst gan Eiropas, gan starptautiskā līmenī.

FOTO: Freepik

Valsts pārvaldes vienotajos klientu apkalpošanas centros būs pieejams arī pilnvarotais e-pakalpojums, lai elektroniskos valsts pakalpojumus varētu izmantot arī tie iedzīvotāji, kuri nedarbojas digitālajā vidē un nevar izmantot jauno tehnoloģiju priekšrocības.

Jaunā atbalsta ieviešana paredzēta Ministru kabineta noteikumu Nr. 401 par valsts pārvaldes vienoto klientu apkalpošanas centru veidiem, sniegto pakalpojumu apjomu un pakalpojumu sniegšanas kārtību grozījumos, kas stājas spēkā šodien, 1. martā.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija ir izstrādājusi jaunu e-pakalpojumu pieprasīšanas kanālu “pilnvarotais e-pakalpojums”, ko izmantos Valsts pārvaldes vienotā klientu apkalpošanas centra (VPVKAC) darbinieks, fiziskas personas vārdā piesakot e-pakalpojumus uz pilnvarojuma pamata (tikai tām fiziskām personām, kurām nav pieejami elektroniskās identifikācijas līdzekļi), norādīts grozījumu anotācijā.

Ieviešot pilnvarotā e-pakalpojuma pieteikšanas funkciju jeb e-asistenta funkciju klientu apkalpošanā, tiks uzlabota pakalpojumu pieejamība fiziskām personām, kurām nav personas elektroniskās identifikācijas līdzekļu, jo VPVKAC darbiniekam tiks dotas tiesības pieteikt pakalpojumu klienta vārdā uz klienta sniegtā pilnvarojuma pamata. Vienlaikus “pilnvarotā e-pakalpojuma” funkcionalitāte mazinās administratīvo slogu iestādēm, jo tiks paplašināts klientu loks, kas varēs izmantot iespēju pieteikt pakalpojumu elektroniski.

“Pilnvarotā e-pakalpojuma” funkcionalitāti paredzēts izmanot valsts pārvaldes e-pakalpojumu pieteikšanai, kuru sniegšana pakalpojuma pieprasīšanas gaitā nav saistīta ar maksājumu veikšanu vai pāreju no pakalpojumu portāla uz pakalpojuma turētāja tīmekļvietni.

Pašreiz saskaņā ar MK noteikumiem Nr. 401 valsts pārvaldes vienotie klientu apkalpošanas centri nodrošina iespēju klientiem vienuviet saņemt dažādu valsts pārvaldes pakalpojumu turētāju pakalpojumus klātienē vai ar VPVKAC darbinieka atbalstu pieteikt pakalpojumus valsts pārvaldes pakalpojumu tīmekļvietnē Latvija.lv, ja klientam ir pieejami elektroniskās identifikācijas līdzekļi.

MK noteikumu Nr. 401 IV nodaļa papildināta ar 22.1 punktu, nosakot kārtību, kādā VPVKAC sniedz pakalpojumus, kas iekļauti minimālajā pakalpojumu grozā, cilvēku grupai, kurai nav pieejami elektroniskās identifikācijas līdzekļi, lai varētu pieteikt pakalpojumus elektroniski pakalpojumu portālā.

Personas datu apstrādes tiesiskuma nodrošināšanai centra darbinieks informēs klientu par personas datu apstrādi “pilnvarotā e-pakalpojuma” funkcionalitātes izmantošanas ietvaros un saņems rakstveida pilnvarojumu – pieteikt e-pakalpojumu klienta vārdā pakalpojumu portālā.

Informācija par vienotajiem klientu apkalpošanas centriem atrodama portālā Latvija.lv. Pašlaik šādi centri ir pieejami 74 klientu apkalpošanas vietās 59 pašvaldībās.

Labs saturs
5
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU