SKAIDROJUMI
>
Zini savas tiesības un iespējas!
TĒMAS
23. janvārī, 2019
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Skaidrojums
TĒMA: Tava drošība
10
10

Kādos gadījumos un kā ziņot Valsts policijai

110 – bezmaksas diennakts Valsts policijas palīdzības tālrunis, kas darbojas, zvanot gan no mobilā, gan fiksētā tālruņa, kā arī savieno ar jebkuru dežūrdaļu. Visas pa to veiktās sarunas tiek ierakstītas.

FOTO: Ieva Leiniša, LETA

Viens no Valsts policijas uzdevumiem ir novērst noziedzīgus nodarījumus un citus likumpārkāpumus. Valsts policija skaidro, kad svarīga tūlītēja policijas iesaiste, kad iespējams vērsties tiesībsargājošā iestādē ar iesniegumu un kādi ziņošanas veidi pastāv.

īsumā
  • Personai šobrīd draud briesmas, pirms mirkļa noticis noziegums vai ceļu satiksmes negadījums – tās ir situācijas, kad svarīga tūlītēja Valsts policijas iesaiste.
  • Telefona sarunu nedrīkst pārtraukt, pirms to nav izdarījis policijas darbinieks.
  • Ja noziegums ir izdarīts jau iepriekš un konkrētajā situācijā nav nepieciešama tūlītēja policijas reaģēšana, ir iespējams vērsties policijā ar iesniegumu.
  • Iesniegumus atbilstoši Iesniegumu likumam izskata 30 darba dienu laikā.
  • Operatīvo dienestu darbu gan nomaldījušos cilvēku meklēšanā, gan ceļu satiksmes negadījuma vai noziedzīga nodarījuma vietas operatīvā atrašanā būtiski atvieglo mobilā aplikācija “Mana drošība”.
  • Ja persona nonākusi nelaimē, nepietiek tikai ar koordinātu nosūtīšanu īsziņā, jāzvana arī attiecīgajam glābšanas dienestam.
  • Valsts policijā ir pieejams vienotais uzticības tālrunis informācijas sniegšanai par likumpārkāpumiem un tos izdarījušām personām.
  • Valsts policijā pieejams arī informatīvais tālrunis ceļu satiksmes jautājumos.

Saskaņā ar likuma “Par policiju” 9. pantu jebkura policijas darbinieka pienākums ir visā valsts teritorijā neatkarīgi no viņa ieņemamā amata, atrašanās vietas un laika gadījumā, ja pie viņa griežas personas ar pieteikumu vai ziņojumu par notikumu, kurš apdraud personu un sabiedrības drošību, arī pašam konstatējot tādu notikumu, veikt iespējamos pasākumus, lai novērstu likumpārkāpumu, glābtu cilvēkus un sniegtu viņiem palīdzību likumpārkāpumu izdarījušo personu konstatēšanā un aizturēšanā, noskaidrot aculieciniekus, apsargāt notikuma vietu, kā arī paziņot par notikušo tuvākajai policijas iestādei.

Savukārt Valsts policijas galvenie uzdevumi ir:

  • garantēt personu un sabiedrības drošību;
  • novērst noziedzīgus nodarījumus un citus likumpārkāpumus;
  • atklāt noziedzīgus nodarījumus, meklēt personas, kas izdarījušas noziedzīgus nodarījumus;
  • likumā paredzētajā kārtībā sniegt palīdzību personām, iestādēm, uzņēmumiem un organizācijām to tiesību aizsardzībā un ar likumu noteikto pienākumu realizācijā;
  • savas kompetences ietvaros izpildīt administratīvos sodus un kriminālsodus.

Tālruņa numurs ārkārtas situācijām – 110

Personai šobrīd draud briesmas, pirms mirkļa noticis noziegums vai ceļu satiksmes negadījums – tās ir situācijas, kad svarīga tūlītēja policijas iesaiste. Proti, šādos gadījumos uzreiz jāsazinās ar Valsts policiju. Vislabāk to var izdarīt, zvanot pa policijas bezmaksas diennakts tālruņa numuru 110, kur operators pēc nepieciešamības savienos ar jebkuru reģiona vai iecirkņa dežūrdaļu.

Jāņem vērā, ka, zvanot pa tālruņa numuru 110, būs jāsniedz atbildes uz vairākiem jautājumiem:

  • Kas noticis?
  • Kur noticis?
  • Kas zvana?
  • Jāatbild uz policijas darbinieka papildu jautājumiem.

Vienlaikus jāatceras, ka telefona sarunu nedrīkst pārtraukt, pirms to nav izdarījis policijas darbinieks.

Ārkārtas situācijās iespējams ziņot, arī dodoties uz tuvāko Valsts policijas iecirkni. Tikai situācijās, kad policijas palīdzība nav tūlītēji nepieciešama, var izvēlēties kādu no citiem saziņas kanāliem.

Iesnieguma sagatavošanas iespējas

Ja noziegums ir izdarīts jau iepriekš un konkrētajā situācijā nav nepieciešama tūlītēja policijas reaģēšana, ir iespējams vērsties policijā ar iesniegumu.

To iespējams uzrakstīt tuvākajā Valsts policijas iecirknī, kā arī elektroniski. Ja ir elektroniskais paraksts, tad iesniegumu var sūtīt uz e-pasta adresi kanc@vp.gov.lv. Ja ziņotājs zina atbildīgo iecirkni vai pārvaldi, kas izskatīs konkrēto jautājumu, iespējams sūtīt iesniegumu arī uz šī iecirkņa vai reģiona pārvaldes kancelejas e-pasta adresi.

Savukārt, izmantojot portālu “Latvija.lv”, iesniegumu iespējams nosūtīt arī tiem lietotājiem, kuriem nav elektroniskā paraksta. Šis portāls atbalsta arī reģistrēšanos caur internetbanku.

Jāuzsver, ka e-pasta vēstulē kanc@vp.gov.lv un ar portāla “Latvija.lv” starpniecību nosūtītos iesniegumus atbilstoši Iesniegumu likuma 5. pantam izskata 30 darba dienu laikā, tāpēc situācijās, kad policijai jāreaģē uzreiz, šos saziņas kanālus nav ieteicams izmantot.

Ziņo, izmantojot mobilo aplikāciju “Mana drošība”

Operatīvo dienestu darbu gan nomaldījušos cilvēku meklēšanā, gan ceļu satiksmes negadījuma vai noziedzīga nodarījuma vietas operatīvā atrašanā būtiski atvieglo mobilā aplikācija “Mana drošība”. Proti, izmantojot šīs aplikācijas jauno funkciju, persona operatīvajiem dienestiem var nosūtīt savas koordinātas situācijās, kad nav iespējams sniegt skaidras norādes par to, kur tā atrodas.

Vienlaikus, ja persona nonākusi nelaimē, atgādinām, ka šādā situācijā nepietiek tikai ar koordinātu nosūtīšanu īsziņā, jāzvana arī attiecīgajam glābšanas dienestam.

Tāpat aplikācijā aculiecinieki var ziņot par ceļu satiksmes negadījumiem.

Uzticības tālrunis

Valsts policijā ir pieejams arī vienotais uzticības tālrunis informācijas sniegšanai par likumpārkāpumiem un tos izdarījušām personām – 67075444. Taču jāuzsver, ka šis ir automātiskais atbildētājs, tāpēc informācija – vieta, laiks, notikums un iesaistītās personas – jādefinē precīzi.

Noklausoties automātiskā atbildētāja tekstu un sagaidot skaņas signālu, iedzīvotāji var atstāt savu ziņojumu. Vienlaikus informāciju var sniegt arī e-pasta vēstulē uzticiba@vp.gov.lv.

Informatīvais tālrunis ceļu satiksmes jautājumos

Valsts policijā ir pieejams arī informatīvais tālrunis ceļu satiksmes jautājumos – 67208108. Zvanot pa šo tālruni, iedzīvotāji var noskaidrot sev interesējošos jautājumus:

  • par piemērotajiem administratīvajiem sodiem;
  • par fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem;
  • par protokolu vai lēmumu pārsūdzēšanu;
  • par aktuālo informāciju autopārvadātājiem.

Par šīm un citām iespējām, kā sazināties ar Valsts policiju, sīkāku informāciju var meklēt iestādes mājaslapā.

Labs saturs
10
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU