Izprotot pašreizējo situāciju izglītības nozarē un skolotāju izvēli palikt strādāt skolā, IZM šīs aktivitātes īstenošanu virzīja steidzamības kārtā. IZM Struktūrfondu departamenta projektu vadītāja Inga Misiņa portālam „LV.LV” norāda, ka pēc MK noteikumu stāšanās spēkā IZM iespējami īsā laikā sagatavos projekta pieteikumu un iesniegs to projektu vērtēšanas komisijai, lai jau šā gada oktobrī varētu uzsākt projekta īstenošanu un pašvaldības aicinātu skolotājus izmantot struktūrfondu atbalstu.
Lai gan iepriekš tika solīts, ka, piesaistot ES finansējumu, atbildīgā ministrija atlaistajiem pedagogiem palīdzēs pārkvalificēties, tas nenotiks. Uz ES finansētajiem pārkvalifikācijas kursiem un ikmēneša stipendijām varēs pretendēt tikai tie skolotāji, kuriem ir ļoti maza slodze – mazāk par 9 kontaktstundām un nākamajā mācību gadā skolotājs apņēmies aiziet no darba izglītības sistēmā, bet šobrīd atlaistajiem skolotājiem pieejamais valsts atbalsts ir kā jebkuram bezdarbniekam.
"Lai gan iepriekš tika solīts, ka, piesaistot ES finansējumu, atbildīgā ministrija atlaistajiem pedagogiem palīdzēs pārkvalificēties, tas nenotiks."
Minētās aktivitātes „Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” ietvaros pedagogs vienlaikus var pretendēt tikai uz vienu atbalsta veidu. To nav paredzēts piešķirt pedagogam, kas ieguvis bezdarbnieka statusu un saņem bezdarbnieka pabalstu vai citās Eiropas Sociālā fonda (ESF) aktivitātēs saņem mērķstipendiju vai atbalstu komercdarbības vai pašnodarbinātības uzsākšanai, vai apmācībām citas specialitātes vai kvalifikācijas ieguvei.
Publicētie noteikumi paredz mērķstipendiju – 100 latu mēnesī – tiem pedagogiem, kuri mācību procesa laikā būs gatavi iesaistīties sava un savu skolas kolēģu profesionālajā pilnveidē, savstarpēji piedaloties (hospitējot) cita pedagoga mācību stundās, sniedzot objektīvu kolēģa darba un pielietoto mācību metožu izvērtējumu un priekšlikumus mācību procesa kvalitātes uzlabošanai, diskusiju ceļā veicināt vienotu kritēriju un principu izstrādi un pielietošanu pedagoga pašnovērtējumā un iekšējā skolas novērtējumā; kā arī tiem skolotājiem, kas iesaistīsies mentoringa kustības ieviešanā pedagoģiskajā darbā.
Pedagogiem, kuri pārkvalificēsies darbam skolā jaunos apstākļos (piemēram, darbam apvienotajās klasēs, savai specialitātei radniecīga mācību priekšmeta pasniegšanā, darbam citā klašu grupā utt.), paredzēts segt mācību maksu 200 latu apmērā un mācību laikā izmaksāt mērķstipendiju – 100 latu mēnesī.
"Finansējumus tiks sadalīts proporcionāli katrā novadā esošajam vispārējās un profesionālās izglītības programmās iesaistīto skolēnu skaitam."
Finansējums tiks sadalīts proporcionāli katrā novadā esošajam vispārējās un profesionālās izglītības programmās iesaistīto skolēnu skaitam. Līdz ar to novads būs atbildīgs par tam piešķirtā finansējuma tālāku administrēšanu, un pedagogs sev nepieciešamā atbalsta saņemšanai pieteiksies sava novada vai pilsētas pašvaldībā. Pašvaldībai ir paredzēta iespēja pielāgot atbalstu atbilstoši situācijai novadā – tai piešķirtās kvotas ietvaros sadalīt finansējumu starp pedagogam pieejamiem atbalsta veidiem atbilstoši nepieciešamībai un pieprasījumam.