NORISES
>
Notikumi, problēmas, aktuālas tēmas
TĒMAS
11. oktobrī, 2021
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Ziņa
TĒMA: Darba tiesības
21
21

Vadlīnijas attālinātā darba organizācijai

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Vadlīnijās ir apkopota informācija par dažādiem darba organizācijas praktiskiem un juridiskiem aspektiem, tai skaitā ieteikumi, kas būtu jāņem vērā, ja darbiniekam, pildot darba pienākumus, ir vienlaikus arī jāpieskata bērni, kā arī, kā rīkoties, ja darba ņēmējs kategoriski atsakās strādāt no mājām u. c.

Freepik

No 11. oktobra valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija. Ministru kabineta rīkojums Nr. 720 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu" noteikts darba devēja pienākums organizēt darbu attālināti, kur vien darba specifika to pieļauj. Šī prasība ir obligāta valsts un pašvaldību iestādēs, savukārt privātā sektora uzņēmumiem un organizācijām šāds darba režīms tiek stingri rekomendēts. Lai sniegtu atbalstu pārejā uz attālināto darbu un atbildētu uz dažādiem jautājumiem, Valsts kanceleja sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju ir izstrādājusi attālinātā darba vadlīnijas.

īsumā
  • Lai gan vadlīnijas ir orientētas uz valsts pārvaldes un pašvaldību iestādēm, tajās ieteikumus un praktiskus risinājumus var gūt arī privātā sektora pārstāvji.
  • Vadlīnijās ir apkopota informācija par dažādiem praktiskiem un juridiskiem darba organizācijas aspektiem.
  • Latvijā pagaidām tiek saglabāta lielākā daļa līdzšinējo ierobežojumu, turpmāk liekot papildu uzsvaru uz attālinātā darba principu.
  • Darbavietas ir viena no izplatītākajām vietām, kur cilvēki inficējas ar Covid-19.
  • Darba devējiem arī līdz šim bija pienākums nodrošināt darbiniekiem attālinātā darba iespējas, ja darba specifika to ļauj.

Vadlīnijas darba organizācijai, darba samaksai un klientu apkalpošanai valsts pārvaldes institūcijās Covid-19 pandēmijas laikā ir pieejamas Ministru kabineta mājaslapā un tiek regulāri aktualizētas.

Valsts kanceleja uzsver: “Lai gan tās orientētas uz valsts pārvaldes un pašvaldību iestādēm, tajās ieteikumus un praktiskus risinājumus var gūt arī privātā sektora pārstāvji.”

Vadlīnijās ir apkopota informācija par dažādiem praktiskiem un juridiskiem darba organizācijas aspektiem, piemēram:

  • Kas ir attālinātais darbs?
  • Kā organizēt attālināto darbu?
  • Ko ieteicams ņemt vērā, ja darbiniekam paralēli darba pienākumiem ir jāpieskata un jāizglīto bērni?
  • Kā rīkoties, ja darbinieks kategoriski atsakās strādāt no mājām?
  • Ko darīt, ja iestādei nav iespēju nodrošināt attālināto darbu darbiniekam?
  • Kā rīkoties, ja nodarbinātajam ir jāatrodas mājas karantīnā vai pašizolācijā?
  • Kā organizēt starpinstitūciju sanāksmes?
  • Kā organizēt personāla atlasi?
  • Kā rīkoties, ja darbiniekam ir konstatēts Covid-19? Kā tiek noteiktas saslimušā darbinieka kontaktpersonas?
  • Vai darbinieks var lūgt kompensēt personisko resursu izmantošanu darbā?
  • Vai darba devējs var piespiest doties bezalgas atvaļinājumā?
  • Kāda ir darba apmaksas kārtība pašizolācijā, karantīnā vai piespiedu dīkstāvē esošiem darbiniekiem?
Labs saturs
21
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI