Man ir jautājums par elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumu. Kā ir iespējams, ka pie spēkā esošā likuma pa TV6 plkst.12 dienā reklamē prezervatīvus, attēlojot maigošanos un lietojot vārdus "bauda", "prezervatīvi", "vienoti sajūtās". Rezultātā bērns atnes tos vārdus dārziņā, jo ne vienmēr ir iespēja uzreiz pārslēgt kanālu. Vai tad tas nav tiešā pretrunā ar 24. pants: (10) “Elektroniskie plašsaziņas līdzekļi neizplata tāda satura audio un audiovizuālus darbus, kuri var kaitēt nepilngadīgo fiziskajai, garīgajai un tikumiskajai attīstībai, izņemot gadījumus, kad tiem ir izraudzīts cits, nevis šā panta devītajā daļā minētais raidlaiks vai elektroniskie plašsaziņas līdzekļi nodrošina ierobežotas piekļuves kontroli. Ja ierobežotas piekļuves kontrole netiek nodrošināta, pirms šādiem audiovizuāliem darbiem jādod akustisks brīdinājuma signāls un tiem jābūt speciāli atzīmētiem ar vizuālu simbolu. 24. pants (9) “Laikā no pulksten 7.00 līdz 22.00 aizliegts izplatīt audio un audiovizuālus darbus, kuros atainota fiziska vai psiholoģiska vardarbība, ietvertas asiņainas vai šausmu ainas, ar narkotiku lietošanu un seksuālām darbībām saistītas ainas vai kuros lietoti rupji vai nepieklājīgi izteicieni. Vai priekšspēles ainas un vārds „bauda” kontekstā ar vārdu „prezervatīvs” nav ar seksuālām darbībām saistītas ainas?
Padome, piemērojot Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumu, katru gadījumu izvērtē individuāli. Gadījumā, ja Padome saņem ziņas par iespējamu pārkāpumu, tā vēršas pie elektroniskā plašsaziņas līdzekļa, kas izdarījis iespējamu pārkāpumu un pieprasa izplatītās programmas ierakstu. Pēc tam tiek veikta programmas ieraksta pārbaude un gadījumā, ja tiek konstatēts Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma pārkāpums, Padome uzsāk lietvedību administratīvā pārkāpuma lietā vai administratīvo lietu Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
Saistībā ar bērniem nepiemērotu komerciālu paziņojumu izplatīšanu Padome var veikt konkrētā komerciālā paziņojuma izvērtējumu un gadījumā, ja nepieciešams apskatīt šāda paziņojuma ietekmi uz bērnu fizisko, garīgo un tikumisko attīstību, Padome var pieprasīt kompetentās institūcijas – Bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas – atzinumu.
Attiecībā uz apskatīto gadījumu Padome norāda sekojošo: prezervatīvu reklāma pati par sevi nav aizliegta. Līdz ar to izdarīt secinājumus par reklāmas satura atbilstību normatīvajiem aktiem Padome var izdarīt tikai pēc konkrētās reklāmas izvērtēšanas.
Sūdzību par elektroniskā plašsaziņas līdzekļa programmā izplatītu reklāmu var iesniegt Padomes interneta vietnē norādot programmu, kurā skatītājs pamanījis iespējamo pārkāpumu, laiku un datumu, lai Padome varētu pieprasīt elektroniskā plašsaziņas līdzekļa ierakstus.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!