Mūsu mājas apsaimniekotājs ir DzĪKS. Pēc ikgadējās liftu pārbaudes tiek veikts lifta remonts, par kuru dzīvokļa rēķinā pievienots atsevišķs maksājums. Jautājums - kāpēc remonta apmaksa netiek ņemta no mājas ekspluatācijas uzkrājumiem? Katru mēnesi mēs maksājam ekspl. izdevumus un vēl atsevišķi par liftu apkalpošanu. No Dzīks valdes bija saņemta sekojoša atbilde - "nelielos liftu remontus, apkopi un tehniskās pārbaudes kooperatīvs apmaksā no ekspluatācijas maksājumiem, bet lielos remontus apmaksā visi dzīvokļu īpašnieki solidāri pēc izrakstītiem rēķiniem”. Vai šajā gadījumā nav tā, ka dzīvokļu īpašnieki paši lemj, no kādiem līdzekļiem tas veicams – no uzkrājuma mājas remontam vai tam ir nepieciešams iedzīvotāju mērķa maksājums? Pirms tam nekāda paziņojuma par lifta remonta nepieciešamību nebija un rēķins tika izstādīts "post factum".
Gan veicot lifta kārtējos remontus un tehniskās pārbaudes, gan lielākus remontus, tie tiek segti no dzīvokļu īpašnieku kopējiem maksājumiem. Starpība tikai tā, ka pirmajā gadījumā šie maksājumi jau ir nonākuši bankas kontā, bet otrajā – tiek iekasēts papildu maksājums. Taču tas var notikt tikai uz dzīvokļu īpašnieku lēmuma pamata. Šo lifta remontu patiešām vajadzētu veikt no uzkrājuma naudas, bet, kā var saprast no jautājumā ietvertās informācijas, acīmredzot tās nepietiek, vai arī, iespējams, uzkrājums tiek veidots kādam citam lielākam mērķim, piemēram, jumta remontam, un tādēļ liftam nepieciešams savākt papildu summu. Lifts ir ātri jāsaved kārtībā, tādēļ apsaimniekotājs visticamāk par remontu ir samaksājis no līdzekļiem, kas šim nolūkam nav paredzēti, un nauda ir jāatliek atpakaļ. Tādēļ radies šis atsevišķais maksājums. Kooperatīvs darbojas pēc pašfinansēšanās principa, un nekādu lieku finanšu līdzekļu tam nav.
Taču izskatās, ka minētajai DzĪKS ir plānošanas problēmas: tā dzīvo, kā mēdz teikt, „no rokas mutē” un nav izveidoti pietiekami uzkrājumi šādu neparedzētu darbu veikšanai. Vai arī, ja uzkrājumi ir, tie tomēr nav pietiekami un ir iztērēti. Taču, kā īsti ir un kādēļ šāds lēmums, var paskaidrot tikai kooperatīvās sabiedrības valdes priekšsēdētājs.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!