Vai var piedzīt atlīdzību no daktera vai slimnīcas, ja pēc gada atklājas, ka operācija ir veikta pavirši, neprofesionāli. Kur var iesniegt sūdzību, lai nākamie pacienti neciestu? Daļēji kļūdu var labot, bet tam nepieciešami lieli naudas līdzekļi, vai tos var atgūt, iesniedzot prasību tiesā? Kā tas likumu kārtībā jādara?
Ja radušās šaubas par ārstniecības kvalitāti
Veselības nozares valsts uzraudzību un kontroli veic Veselības inspekcija. Ja Jums radušās šaubas par ārstniecības iestādes vai ārsta darba kvalitāti (piemēram, aizdomas par nepareizu vai nekvalitatīvi veiktu izmeklēšanu vai ārstēšanu), varat vērsties ar iesniegumu (sūdzību) Veselības inspekcijā.
Iesniegumā jānorāda iedzīvotāja vārds, uzvārds, personas kods, dzīvesvietas adrese un tālrunis. Iesniegumā jāizklāsta problēmas būtība un jāmin konkrēti fakti - ārstniecības iestāde vai persona, ārstēšanās laiks vai apmeklējuma datums, kā arī vēlams pievienot visu informāciju, kas varētu būt noderīga lietas izskatīšanā, piemēram, izrakstus, konsultantu slēdzienus un čekus, izmeklējumu rezultātus u.c.
Saņemot personas rakstveida iesniegumu par problēmu, inspekcija uzsāk gadījuma izskatīšanu un sniedz rakstisku atbildi Iesnieguma likumā noteiktajā termiņā, kas, atkarībā no pārbaudes apjoma, parasti ir līdz 30 dienām. Ja objektīvu iemeslu dēļ lietas izskatīšanā 30 dienu termiņu nav iespējams ievērot, par to rakstveidā paziņo iesniedzējam.
Veselības inspekcijas un reģionālo nodaļu kontaktinformācija un pieņemšanas laiki ir atrodami Veselības inspekcijas mājaslapas sadaļā “Kontakti” > “Apmeklētāju pieņemšana”.
Ja rodas jautājumi, zvaniet uz Veselības inspekcijas informatīvo tālruni 67819671.
Ja veselībai nodarīts kaitējums
Kopš 2013.gada 25.oktobra Latvijā Nacionālā veselības dienesta paspārnē darbojas Ārstniecības riska fonds, kas sniedz iespēju pacientiem aizstāvēt savas tiesības un ārpustiesas procesa kārtībā saņemt atlīdzību, ja pacienta dzīvībai vai veselībai nodarīts kaitējums (arī morālais kaitējums), kuru ar savu darbību vai bezdarbību nodarījušas ārstniecības iestādē strādājošās ārstniecības personas vai radījuši apstākļi ārstniecības laikā. Tāpat Ārstniecības riska fonds paredz iespēju saņemt atlīdzību par izdevumiem par papildu ārstniecību, ja tāda bijusi nepieciešama, lai novērstu vai mazinātu ārstniecības personas vai ārstniecības laikā nodarītā kaitējuma nelabvēlīgās sekas pacienta dzīvībai vai veselībai.
Informācija par iespējamo atlīdzības apmēru, nepieciešamajiem dokumentiem, to iesniegšanas un izskatīšanas kārtību pieejama Nacionālā veselības dienesta mājaslapas www.vmnvd.gov.lv sadaļā „NVD pakalpojumi” > „Iesniegums Ārstniecības riska fondam”.
Ārstniecības riska fonda ietvaros tiek izskatīti gadījumi, kad kaitējums pacienta veselībai nodarīts pēc 2013.gada 25.oktobra.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!