Man pieder tirdzniecības vieta, kurā mēs tirgojam nepārtikas produktus. Esam nolēmuši uzsākt dzērienu tirdzniecību, kas ir iepakoti PET pudelēs. Cik darbiniekiem ir jābūt sanitārajām grāmatiņām? Visiem, vai pietiek, ka katru dienu veikalā ir viens darbinieks, kam ir sanitārā grāmatiņa un kurš arī atbild par produktu izvietošanu veikala plauktos?
Iepazīstoties ar situācijas aprakstu, Pārtikas un veterinārā dienesta Pārtikas uzraudzības departamenta Pārtikas izplatīšanas daļas Vecākā eksperte Vineta Grīnberga skaidro:
„Prasības obligāto veselības pārbaužu veikšanai noteiktas Ministru kabineta 2001.gada 27.novembra noteikumos Nr.494 „Noteikumi par darbiem, kas saistīti ar iespējamo risku citu cilvēku veselībai un kuros nodarbinātās personas tiek pakļautas obligātajām veselības pārbaudēm” (turpmāk – noteikumi Nr.494).
Noteikumi Nr.494 nosaka darbus, kas saistīti ar iespējamu risku citu cilvēku veselībai un kuros nodarbinātās personas tiek pakļautas obligātajām pirmreizējām un periodiskām veselības pārbaudēm, kā arī periodisko pārbaužu veikšanas biežumu. Noteikumu Nr.494 2.punkta 2.1.apakšpunkts paredz, ka obligāto pirmreizējo veselības pārbaudi un obligātās periodiskās veselības pārbaudes veic personām, kuru darbs ir tieši saistīts ar iespējamu risku citu cilvēku veselībai un kuras nodarbinātas kādā no pārtikas aprites posmiem.
Uzņēmums ir atbildīgs par to, lai tiktu ievērotas normatīvo aktu prasības un tāpēc uzņēmums, izvērtējot katra darbinieka veicamos pienākumus un pastāvošos riskus, nosaka personas, kurām nepieciešamas veselības pārbaudes, to dokumentējot iekšējās kārtības noteikumos. Atbilstoši tam darbības ar pārtiku veic darbinieki, kuriem veiktas obligātās veselības pārbaudes.”
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!