Braucu sabiedriskajā transportā, turējos pie durvju stieņa. Trolejbusam strauji bremzējot, man uzkrita cilvēks, kas neturējās. Rezultātā man tika salauzta kāja un tajā uz mūžu vajadzēja ievietot skrūves. Man noteica cietušā statusu. Vai Rīgas sabiedriskā transporta biļetes cenā ietilpst arī pasažieru apdrošināšana? Kas notiek ar traumētajiem pasažieriem, vai par tiem “Rīgas satiksme” neuzņemas atbildību?
Rīgas pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane skaidro, ka Rīgas sabiedriskā transporta biļetes cenā neietilpst pasažieru apdrošināšana, jo Civillikuma 1779. pants (vispārīgais regulējums) paredz, ka katram ir pienākums atlīdzināt zaudējumus, ko viņš ar savu darbību vai bezdarbību nodarījis. Tādējādi “Rīgas satiksmei” zaudējumu atlīdzināšanas pienākums rodas tad, ja zaudējumi radušies tās darbības vai bezdarbības dēļ (jākonstatē cēloniskais sakars starp “Rīgas satiksmes” rīcību un sekām, kas iestājušās).
Īpašs tiesiskais regulējums ir paredzēts gadījumiem, kad zaudējumi radušies ceļu satiksmes negadījuma (turpmāk – CSNg) dēļ. Šo jomu regulē Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās apdrošināšanas likums (turpmāk – OCTA likums), kura mērķis ir aizsargāt ceļu satiksmes negadījumos cietušo trešo personu intereses [..].
Līdz ar to, ja atbilstoši OCTA likuma 18. pantam iestājas apdrošināšanas gadījums (CSNg, par kuru paredzēta apdrošināšanas atlīdzības izmaksa), apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību, vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksājama no Garantijas fonda, saskaņā ar apdrošinātāja atbildības limitu atlīdzina šajā likumā noteiktajā kārtībā novērtētos zaudējumus, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarīti trešajai personai.
Ņemot vērā iepriekšminēto, ja tiek konstatēts, ka CSNg noticis “Rīgas satiksmes” darbības vai bezdarbības dēļ, tad jautājums par CSNg dēļ radīto zaudējumu atlīdzību risināms ar tās atbildīgo apdrošinātāju.
Atbilstoši jautājumā norādītajai informācijai “Rīgas satiksme” var sniegt tikai vispārīgu skaidrojumu. Lai sniegtu precīzāku un detalizētāku atbildi, nepieciešama papildu informācija, līdz ar to jums ir ieteicams vērsties ar iesniegumu “Rīgas satiksmē”.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!