MK noteikumu Nr. 556 5. punktā noteikts, ka izglītības iestādes pedagogi saskaņā ar pedagoģiski medicīniskās komisijas vai izglītības vai klīniskā psihologa, logopēda, skolotāja logopēda vai speciālā pedagoga ieteikumiem un atbilstoši izglītojamā speciālajām vajadzībām, sadarbojoties ar izglītojamā likumiskajiem pārstāvjiem, izstrādā individuālu izglītības programmas apguves plānu. Kā pareizi interpretēt noteikumus par individuālo izglītības plānu izstrādāšanu? Vai plāns ir jāizstrādā, ja atzinumā ir noteikumos minēto speciālistu ieteikums izstrādāt IIP? Vai plāns ir jāizstrādā arī gadījumos, ja ieteikti atbalsta pasākumi, jo konstatēti mācīšanās traucējumi, bet ieteikumos IIP izstrādāšana nav minēta, arī speciālā izglītības programma nav apstiprināta?
Ministru kabineta (MK) noteikumu Nr. 556 “Prasības vispārējās izglītības iestādēm, lai to īstenotajās izglītības programmās uzņemtu izglītojamos ar speciālām vajadzībām” 5. punktā noteikts: lai nodrošinātu atbalsta sniegšanu izglītojamam: 5.1. izglītības iestādes pedagogi saskaņā ar pedagoģiski medicīniskās komisijas vai izglītības vai klīniskā psihologa, logopēda, skolotāja logopēda vai speciālā pedagoga ieteikumiem un atbilstoši izglītojamā speciālajām vajadzībām, sadarbojoties ar izglītojamā likumiskajiem pārstāvjiem vai pilngadību sasniegušu izglītojamo, izstrādā individuālu izglītības programmas apguves plānu (turpmāk – plāns);
5.2. plānā ietver atbalsta pasākumus, ņemot vērā izglītojamā traucējumus;
5.3. izglītības iestāde atbilstoši izglītojamā speciālajām vajadzībām un šo noteikumu 1. pielikumam nodrošina izglītības iestādes vides pieejamību, atbilstošu mācību procesa organizāciju, mācību un tehniskos līdzekļus, pedagoģisko un atbalsta personālu.
No minēto noteikumu 5. punkta formulējuma izriet, ka plāns ir līdzeklis (instruments) atbalsta nodrošināšanai izglītojamajam. Noteicošais nav tas, vai 5.1. apakšpunktā minētās personas ir skaidri norādījušas uz plāna izveides nepieciešamību vai nav. Svarīgākas ir norādes uz izglītojamā speciālajām vajadzībām un ieteikumi nepieciešamajiem atbalsta pasākumiem.
Atbalsta pasākumi var būt nepieciešami gan izglītojamajiem, kuriem ir pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinums, gan izglītojamajiem, kuriem tāda nav, bet konstatētas attīstības vai mācīšanās grūtības.
Jāņem vērā, ka minēto noteikumu 2. punktā noteikts, ka izglītojamajam nepieciešamos atbalsta pasākumus nodrošina izglītības iestāde atbilstoši šo noteikumu 1. pielikumam. Tajā noteikti atbalsta pasākumi izglītojamajiem ar atšķirīgām speciālām vajadzībām vispārējās izglītības programmas apguvē.
Lasot MK noteikumus Nr. 556, vēlams pievērst uzmanību nevis vienam atsevišķam noteikumu punktam vai apakšpunktam, bet gan visam noteikumu saturam.
Iesakām iepazīties ar Valsts izglītības satura centra izstrādātajiem metodiskajiem ieteikumiem “Atbalsta pasākumu nodrošināšana izglītības iestādēs”. Tie pieejami šeit.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!