E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 33356
Lasīšanai: 3 minūtes

Maksa par piegādi atteikuma tiesību izmantošanas gadījumā

J
jautā:
20. jūlijā, 2024
Silvija

Man telefonsarunā tika piedāvāts iegādāties preci ar bezmaksas piegādi. Par preci ir jāmaksā saņemšanas brīdī. Es tam piekritu. Otrā dienā sapratu, ka attiecīgo preci nevēlos, sazvanījos ar preces piegādātāju un no tās atteicos. Piegādātājs man piedraudēja ar policiju, ja es atsakos no sūtījuma, jo, tā kā prece jau nodota kurjeram, man būs jāmaksā par kurjera pakalpojumiem. Kurjers vēl nebija izbraucis no Rīgas (es dzīvoju Jelgavā), un viņam tika paziņots, ka sūtījums atsaukts. Kurjers ar preci pie manis neatbrauca un nogādāja sūtījumu atpakaļ terminālī, bet piegādātājs atsūtīja rēķinu par kurjera izsaukšanu, lai gan es viņu neizsaucu, to noorganizēja piegādātājs. Vai man ir jāmaksā par kurjera izsaukšanu, ko es neesmu darījusi? Telefonsarunā, kad tika piedāvāta prece, mani neviens neinformēja, ka būs jāmaksā par kurjera pakalpojumiem, ja atsakos sūtījumu saņemt. 

A
atbild:
05. augustā, 2024
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Dace Dreijere, Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs norāda: “Likumdevējs ir noteicis maksimālo atteikuma termiņu, un līdz tam patērētājs var izmantot atteikuma tiesības, arī nesagaidot piegādi. 

Šajā situācijā ir būtiski, kāda informācija sniegta patērētājam zvana laikā par to, kādi ir piegādes un atteikuma tiesību nosacījumi. Ja pārdevējs telefonsarunā solīja bezmaksas piegādi, nebūtu pamata tagad par to prasīt maksu. Attiecībā uz atpakaļsūtīšanas izmaksām Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. panta devītā daļa noteic, ka patērētājs sedz preces atpakaļatdošanas tiešās izmaksas, izņemot gadījumus, kad pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs ir piekritis segt šīs izmaksas vai nav informējis patērētāju, ka izmaksas jāsedz patērētājam. 

Attiecīgi, ja pārdevējs neinformēja par atteikuma tiesību izmantošanu un to, ka būs jāsedz atpakaļsūtīšanas izmaksas, tad patērētājam tādā gadījumā nekas nav jāmaksā.” 

Ja jums rodas vēl kādi jautājumi, sazināties ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru iespējams, izmantojot tā mājaslapu 

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 54 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas