Pašvaldības iestādes darbinieka nāves gadījumā saskaņā ar Atlīdzības likumu 19.pantu pienākas pabalsts ģimenes loceklim. Savukārt mirušā darbinieka ģimenes loceklis arī strādā pašvaldības iestādē (tieši tajā pašā) un sakarā ar iepriekš minētā likuma 20.pantu arī pienākas pabalsts sakarā ar ģimenes locekļa nāvi. Vai jāizmaksā abi pabalsti, ja abi divi tiek pieprasīti? Vai ir kāds normatīvais akts, kas ierobežo abu pabalstu izmaksu?
Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 19.panta pirmā daļa nosaka tiesības ģimenes loceklim vai personai, kura uzņēmusies mirušās amatpersonas (darbinieka) apbedīšanu, saņemt vienreizēju pabalstu mirušajai amatpersonai (darbiniekam) noteiktās mēnešalgas apmērā.
Savukārt Atlīdzības likuma 20.pants nosaka tiesības amatpersonai (darbiniekam) saņemt pabalstu sakarā ar ģimenes locekļa (laulātā, bērna, vecāku, vecvecāku, adoptētāja vai adoptētā, brāļa vai māsas) vai apgādājamā nāvi ne vairāk kā vienas minimālās mēneša darba algas apmērā.
Abu iepriekš minēto pabalstu piešķiršanas kārtību nosaka Ministru kabineta 2010.gada 21.jūnija noteikumu Nr.565 „Noteikumi par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku sociālajām garantijām” II sadaļa „Pabalsts amatpersonas (darbinieka) nāves gadījumā” un VI sadaļa „Pabalsts sakarā ar ģimenes locekļa vai apgādājamā nāvi”.
Ne Atlīdzības likums, ne Ministru kabineta noteikumi nenosaka ierobežojumus abu pabalstu saņemšanai.
Atlīdzības likuma 19.panta sestajā daļā paredzēts, ka attiecībā uz pašvaldības amatpersonām (darbiniekiem) šajā pantā noteikto pabalstu apmērus un piešķiršanas kārtību nosaka attiecīgās pašvaldības dome. Tātad pašvaldībā ir jābūt arī noteikumiem par atlīdzību, tajā skaitā par pabalstiem.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!