E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 33243
Lasīšanai: 2 minūtes

Vai alkoholiskā dzēriena preču zīmes izmantošana banerī ir reklāma

J
jautā:
09. jūlijā, 2024
Edgars

Jautājums par alkoholisko dzērienu reklāmas ierobežojumiem. Internetā tiek izvietots reklāmas baneris, kas reklamē publisku pasākumu, kura atbalstītājs ir arī kāds alkoholisks dzēriens (vīns), līdz ar to tiek atspoguļota šī dzēriena preču zīme (logo). Vai šajā banerī ir jāizvieto brīdinājuma teksts par alkohola kaitīgo ietekmi un tirdzniecības ierobežojumiem nepilngadīgām personām? Vai, izvietojot preču zīmi uz drukātajiem materiāliem un norādot pasākuma atbalstītāju, jāinformē par alkohola kaitīgo ietekmi un tirdzniecības ierobežojumiem nepilngadīgām personām? 

A
atbild:
Šodien
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs
Sanita Gertmane, Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) ieskatā alkoholiskā dzēriena preču zīmes izmantošana konkrētajā situācijā var tikt vērtēta arī kā alkoholisko dzērienu reklāma, jo šāda preču zīme patērētājiem rada vai var radīt asociācijas ar konkrētu produktu un tā  veicina vai var veicināt konkrētā alkoholiskā dzēriena popularitāti un pieprasījumu pēc tā. 

Līdz ar to šajā gadījumā būtu jālieto Alkoholisko dzērienu aprites likuma 10. panta pirmajā daļā minētais brīdinājuma uzraksts par alkohola negatīvo ietekmi un tirdzniecības ierobežojumiem nepilngadīgām personām. 

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 74 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas