Gadījumā, ja sistēmas operators nav nodrošināts ar tehniskajām iespējām un programmnodrošinājumu, lai, izmantojot esošos skaitītājus, veiktu dinamiskajam tarifam atbilstošu datu savākšanu, saglabāšanu un uzskaiti, vai šāda atbilde ir likumīga un viņam nav pienākuma man kā galalietotājam un elektroenerģijas patērētājam šādu iespēju nodrošināt?
Latvijā ir vairāki elektroenerģijas sadales pakalpojuma sniedzēji, taču lielākais no tiem ir AS “Sadales tīkls”, nodrošinot elektroenerģijas piegādi aptuveni 800 000 Latvijas klientu (un vairāk nekā vienam miljonam klientu objektiem).
“Sadales tīkls” pašlaik visā valstī īsteno elektroenerģijas skaitītāju nomaiņas programmu, kurā visiem uzņēmuma klientiem līdzšinējie skaitītāji bez maksas tiek nomainīti pret viedajiem – jaunākās paaudzes mērierīcēm. Šie skaitītāji elektroenerģijas patēriņa datus nodod attālināti, atceļot nepieciešamību manuāli nodot skaitītāja rādījumus, tāpat tie nodrošina ik stundas patēriņa datu uzskaiti, kas ir dinamiskajam tarifam atbilstošs datu savākšanas mehānisms.
Vērienīgās modernizācijas programmas visaptverošai ieviešanai nepieciešams laiks, tā tika savlaicīgi uzsākta, un pašlaik viedie skaitītāji ir uzstādīti gandrīz 96% “Sadales tīkla” klientu. Līdz 2022. gada beigām plānots šo programmu noslēgt, ar viedajiem skaitītājiem nodrošinot visus uzņēmuma klientus.
Ja esat “Sadales tīkla” klients un jums vēl nav uzstādīts viedais skaitītājs, konkrētu laiku, kad skaitītāja nomaiņa ieplānota jūsu objektā, iespējams redzēt, autorizējoties “Sadales tīkla” klientu pašapkalpošanās portālā e-st.lv (sadaļā “Objektu informācija”).
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!