Labdien! Ja cilvēks neparedzēti nokļūst ārvalstu slimnīcā un tur nav tuvinieku, vai ārstam jāsazinās ar tuviniekiem un jāsniedz informācija, kaut vai e-pastā? Visur tagad tik daudz runā par datu aizsardzību. Dzīvē situācija nav tik vienkārša, tuviniekam nav tik viegli pēkšņi aizbraukt uz citu valsti un palikt tur, kamēr notiek izmeklējumi un ārstēšana. Vēl jau ir arī valodas barjera. Cik ilgi var noteikt diagnozi?
Katrā valstī ir atšķirīgs regulējums. Arī tādā gadījumā, ja jautājumā būtu precizēts, kuras valsts slimnīcā ir nonācis tuvinieks, LV portāls nevarētu sniegt skaidrojumu par citas valsts noteikumiem. Tāpēc, sniedzot atbildi uz jautājumu, kā saņemt informāciju par radinieku, kas nonācis slimnīcā ārvalstī, aicinām sazināties un sadarboties ar Latvijas Ārlietu ministrijas Konsulāro departamentu, kura darbiniekiem ir iespējas sazināties ar konkrētajai ārstniecības iestādei tuvāko Latvijas vai Eiropas Savienības pārstāvniecību ārvalstī un palīdzēt risināt šo situāciju.
Piemēram, pašreizējais regulējums Latvijā, proti, Pacientu tiesību likums, risina attiecības starp ārstu un pacientu, nevis starp ārstu un pacienta piederīgajiem. Tas nozīmē, ka ārstam patiešām nav normatīvajos aktos noteikts pienākums meklēt un informēt radiniekus par pacienta veselības stāvokli, bet ārsts to drīkst darīt, ja pacients tam devis savu piekrišanu. Turklāt normatīvie akti, patiesi, ļoti ierobežo ārstniecības personas tiesības izpaust jebkādu sensitīvu informāciju par pacienta veselības stāvokli arī tad, ja par to interesējas radinieki tepat Latvijā. Atbilstoši Pacientu tiesību likumam pienākums iesaistīt pacienta tuvākos radiniekus ir tikai tad, ja pacients sava veselības stāvokļa vai vecuma dēļ pats nespēj pieņemt lēmumu par ārstniecību.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 250 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!