E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 18103
Lasīšanai: 4 minūtes
TĒMA: Skola
1
1

Kā tiek izliktas semestra un mācību gada gala atzīmes

J
jautā:
19. septembrī, 2019
Inese

Labdien! Skola ir izdomājusi jaunu veidu, kā izlikt mācību gada atzīmes. I un II semestra atzīmes tiks izliktas, ņemot katra semestra vidējo atzīmi, bet gada atzīme tiks aprēķināta atsevišķi un izlikta, ņemot vērā visas mācību gada atzīmes, tas ir, visas atzīmes, sākot no septembra līdz maija beigām tiks saskaitītas, tādējādi aprēķinot vidējo atzīmi, kuru izliks kā mācību gada atzīmi. Netiks ņemta vērā ne I, ne II semestrī izliktā atzīme. Vai šādi skola var darīt, un vai I un II semestra atzīmju izlikšana nemaldina galīgo semestra vērtējumu? Vai Latvijā kāds normatīvais akts nosaka to, kā tiek izliktas I un II semestra, kā arī mācību gada gala atzīmes?

A
atbild:
07. oktobrī, 2019

Ikvienai izglītības iestādei ir jāievēro valsts pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības standartos noteiktie mācību sasniegumu vērtējumu kritēriji 10 ballu skalā. Valsts pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības standartos noteikts, ka vērtējumu mācību priekšmetā gadā izliek, ņemot vērā pirmā un otrā semestra vērtējumu (vidējā izglītībā – arī ņemot vērā mācību gada nobeiguma pārbaudes darba vērtējumu) (skat. arī Ministru kabineta 12.08.2014. noteikumu Nr. 468 “Noteikumi par valsts pamatizglītības standartu, pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem un pamatizglītības programmu paraugiem” 23. pielikumu un Ministru kabineta 21.05.2013. noteikumu Nr. 281 “Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu, mācību priekšmetu standartiem un izglītības programmu paraugiem” 26. pielikumu).

Vienlaikus Izglītības likumā noteikta izglītības iestādes patstāvība izglītības programmu īstenošanā un pedagoga atbildība par savu darbu, tā metodēm, paņēmieniem un rezultātiem, bet valsts pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības standartos noteiktas pedagoga tiesības noteikt mācību sasniegumu vērtēšanas formas, metodiskos paņēmienus, pārbaudījumu apjomu, skaitu, izpildes laiku un vērtēšanas kritērijus. Tas nozīmē, ka ikviena izglītības iestāde ir tiesīga detalizētāk noteikt arī vērtējuma izlikšanas nosacījumus semestrī.

Lai visiem iesaistītajiem veidotos vienota izpratne par mācību sasniegumu vērtēšanu, Izglītības kvalitātes valsts dienests ieteicis katrā skolā izstrādāt un apstiprināt vienotu mācību sasniegumu vērtēšanas kārtību, kā arī iepazīstināt ar to skolēnus un vecākus. Atbalstot skolas, Izglītības kvalitātes valsts dienests izveidojis un tīmekļa vietnē publiskojis ieteikumus “Par izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšanu”. Vienā ieteikumā ir uzsvērts, ka skolām jānosaka vienoti nosacījumi un kritēriji izglītojamo semestra un gada vērtējuma izlikšanai mācību priekšmetā. Tomēr jāuzsver, ka skolas izveidotā mācību sasniegumu vērtēšanas kārtība nedrīkst būt pretrunā ar valsts pamatizglītības un valsts vispārējās vidējās izglītības standartā noteikto.

Līdz ar to aicinām ar jautājumu par vērtējuma izlikšanas nosacījumiem vērsties pie izglītības iestādes vadītāja, bet, ja risinājumu neizdodas rast, pie pašvaldības izglītības speciālistiem.

Vecāki var izmantot arī Izglītības likumā noteiktās tiesības piedalīties mācību procesa pilnveidē, piemēram, vēršoties izglītības iestādes padomē ar ierosinājumu pārskatīt izglītības iestādē noteikto vērtējumu izlikšanas kārtību.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 104 jautājumus. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU