Kāda informācija ir redzama klientam internetbankā, ja kontam ir ZTI un VID bloķējums? Kā rīkoties, ja klients vēlas slēgt kontu, kuram ir uzlikts ZTI vai VID inkaso bloķējums?
Jūs neesat norādījusi kredītiestādi, tāpēc LV portāls lūdza “Swedbank”, kurai ir visvairāk klientu, izklāstīt, kā banka risina jautājumā izklāstīto situāciju.
“Swedbank” privātpersonu komunikācijas jomas vadītāja Sintija Kalniņa informēja:
Saņemot Valsts ieņēmumu dienesta (VID) vai zvērināta tiesu izpildītāja (ZTI) rīkojumu par apķīlāšanu/piedziņu, “Swedbank” klientiem internetbanka ir pieejama informatīvajā režīmā, jo rīkojums liedz klientam veikt debeta transakcijas (klients drīkst izmantot tikai VID/ZTI atļauto ikmēneša summu), kas nozīmē, ka internetbankai var pieslēgties un skatīt informāciju, bet nevar veikt maksājumus. Ja klients vēlas noskaidrot bloķējuma iemeslu, viņam pašam jāsazinās ar ZTI vai VID. Sazinoties ar banku telefoniski vai ierodoties klātienē, banka klientam sniedz tikai pamata informāciju: kas ir devis rīkojumu, rīkojuma numuru, summu, par kādu konts tika bloķēts, informāciju par atļautās ikmēneša summas izmaksas iespēju un to, kā tas ietekmēs klienta ikdienu un bankas pakalpojumu pieejamību.
Ja klients vēlas slēgt kontu, kurš bloķēts ar ZTI vai VID rīkojumu par apķīlāšanu/piedziņu, to var izdarīt, ierodoties jebkurā tuvākajā bankas filiālē, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu (pasi vai ID karti) un iesniedzot rakstisku iesniegumu.
Tā kā normatīvie akti kredītiestādēm neuzliek par pienākumu informēt klientus par šādu rīkojumu saņemšanu, informācija par ZTI vai VID rīkojumu saņemšanu netiek atspoguļota internetbankā.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!