E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 16084
Lasīšanai: 2 minūtes
TĒMA: Finanses
3
3

Kāda informācija redzama internetbankā, ja bloķēts konts

J
jautā:
08. janvārī, 2019
Alīna

Kāda informācija ir redzama klientam internetbankā, ja kontam ir ZTI un VID bloķējums? Kā rīkoties, ja klients vēlas slēgt kontu, kuram ir uzlikts ZTI vai VID inkaso bloķējums?

A
atbild:
05. februārī, 2019
Lidija Dārziņa
LV portāls

Jūs neesat norādījusi kredītiestādi, tāpēc LV portāls lūdza “Swedbank”, kurai ir visvairāk klientu, izklāstīt, kā banka risina jautājumā izklāstīto situāciju.

“Swedbank” privātpersonu komunikācijas jomas vadītāja Sintija Kalniņa informēja:

Saņemot Valsts ieņēmumu dienesta (VID) vai zvērināta tiesu izpildītāja (ZTI) rīkojumu par apķīlāšanu/piedziņu, “Swedbank” klientiem internetbanka ir pieejama informatīvajā režīmā, jo rīkojums liedz klientam veikt debeta transakcijas (klients drīkst izmantot tikai VID/ZTI atļauto ikmēneša summu), kas nozīmē, ka internetbankai var pieslēgties un skatīt informāciju, bet nevar veikt maksājumus. Ja klients vēlas noskaidrot bloķējuma iemeslu, viņam pašam jāsazinās ar ZTI vai VID. Sazinoties ar banku telefoniski vai ierodoties klātienē, banka klientam sniedz tikai pamata informāciju: kas ir devis rīkojumu, rīkojuma numuru, summu,  par kādu konts tika bloķēts, informāciju par atļautās ikmēneša summas izmaksas iespēju un to, kā tas ietekmēs klienta ikdienu un bankas pakalpojumu pieejamību.

Ja klients vēlas slēgt kontu, kurš bloķēts ar ZTI vai VID rīkojumu par apķīlāšanu/piedziņu, to var izdarīt, ierodoties jebkurā tuvākajā bankas filiālē, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu (pasi vai ID karti) un iesniedzot rakstisku iesniegumu.

Tā kā normatīvie akti kredītiestādēm neuzliek par pienākumu informēt klientus par šādu rīkojumu saņemšanu, informācija par ZTI vai VID rīkojumu saņemšanu netiek atspoguļota internetbankā.

Labs saturs
3
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e-konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
PIEKRĪTU