E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 15478
Lasīšanai: 1 minūte

Par nelaimes gadījumu darbā obligāti jāziņo darba devējam

Publicēts pirms 5 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
11. oktobrī, 2018
Ināra

Labdien! Ja man ir slimības lapa jau trešo mēnesi, vai es varu to tagad pieteikt kā nelaimes gadījumu darbā, ja to neesmu izdarījusi sākumā, kad griezos pie ārstiem? Vai man pienākas kāda atlīdzība?

A
atbild:
30. oktobrī, 2018
Valsts darba inspekcija
Zaiga Strode, Konsultatīvā centra vadītāja

Saskaņā ar Darba aizsardzības likuma 17. panta piekto daļu darbiniekam ir pienākums nekavējoties ziņot darba devējam, tiešajam darba vadītājam vai darba aizsardzības speciālistam par nelaimes gadījumu darbā. Saņemot ziņas par notikušo nelaimes gadījumu, darba devējs Ministru kabineta noteiktajā kārtībā veic nelaimes gadījuma izmeklēšanu un sastāda aktu, uz kura pamata darbinieks var saņemt atlīdzību.

Konkrētajā gadījumā jums būtu jāinformē darba devējs par notikušo nelaimes gadījumu un jālūdz veikt nelaimes gadījuma izmeklēšanu. Ieteicams to darīt rakstveidā.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Šomēnes iespējams uzdot vēl 292 jautājumus. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas