Vai vienas noteiktas valsts pārraudzības iestādes (tiek piemērots Atlīdzības likums, Darba likums un MK66) vienādiem amatiem var tikt noteikta dažāda mēnešalga atkarībā no fiziskās atrašanās vietas? Piemērs. Vai apkopējam Rīgā drīkst noteikt mēnešalgu 500 eiro, bet apkopējam Daugavpilī noteikt 400 eiro, vai tas ir tiesiski (dara identiski to pašu, amatu apraksti un klasifikācija ir identiska, juridiskā klasifikācija struktūrvienībā arī neatšķiras (viena struktūrvienība, taču fiziski darbs dažādās pilsētās)) ? No vienas puses, tā ir atšķirīga pieeja (vai diskriminācija?) atkarībā no reģiona, kurā tiek veikts darbs un kurā darbinieks faktiski dzīvo. No praktiskā un racionālā viedokļa – apkopēju Daugavpilī par 400 eiro algu atrast ir daudz vieglāk nekā apkopēju Rīgā ar 500 eiro algu, ņemot vērā darba tirgu Latvijā un reģionu ekonomiskās atšķirības. Arī no ekonomiskā viedokļa 500 eiro Daugavpilī ir ar daudz lielāku pirktspēju nekā 500 eiro Rīgā. Privātajā sektorā ir skaidra pieeja neaktarīgi no tā, vai tas ir tiesiski, bet publiskajā?
Saskaņā ar Valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības likuma 3. panta trešo un ceturto daļu katras iestādes vadītājs, ņemot vērā iestādei pieejamos finanšu resursus, veicamās funkcijas un uzdevumus, kā arī ievērojot ārējos normatīvajos aktos noteiktos ierobežojumus, izstrādā iekšējos normatīvos aktus atlīdzības jomā, kuros nosaka atlīdzības politiku iestādē, tostarp mēnešalgu noteikšanas kārtību.
Iestādes vadītājs, nosakot darbinieku mēnešalgas, vērtē, piemēram, veicamā darba apjomu, atbildību, kā arī citus kritērijus atbilstoši normatīvajam regulējumam, kas var ietekmēt darbinieku atalgojuma apmēru.
Viena kalendāra mēneša ietvaros sniedzam 300 e-konsultācijas.
Tā kā limits ir sasniegts, jautājumu varēsi iesniegt, sākot no nākamā mēneša 1.dienas.
Iespējams, ka atbilde uz līdzīgu jautājumu jau ir sniegta, tāpēc izmanto e-konsultāciju meklētāju!