E-KONSULTĀCIJAS
>
visas atbildes Jautā, mēs palīdzēsim rast atbildi!
TĒMAS
Nr. 11030
Lasīšanai: 4 minūtes

Parādniekam ir tiesības iepazīties ar izpildu lietu

Publicēts pirms 7 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>
J
jautā:
22. decembrī, 2016
Arta

Nesen pieteicu interneta un TV pieslēgumu pie “Lattelecom” (telefoniski). Kad viņi prasīja, vai drīkst "nospiest pogu", lai varētu redzēt manu kredītvēsturi, teicu, ka jā, jo biju pārliecināta, ka tur nekas slikts nevar būt. Izrādās - man ir parāds tieši ar “Lattelecom” no 2004. gada. Tik tiešām, biju noslēgusi līgumu ar “Lattelecom” 2003. gadā, bet tajā īres dzīvoklī man izveidojās domstarpības ar negodīgu saimnieku, un atstāju dzīvokli pirms termiņa. Tagad vairs neatceros, vai paspēju atslēgt “Lattelecom” pieslēgumu, pirms dzīvokli atstāju vai ne. Visus šos gadus neesmu dzirdējusi neko ne no “Lattelecom”, ne no parādu piedziņu firmas (“Lattelecom” darbiniece man saka, ka firma, ar kuru viņi sadarbojas, ir “Lindorff”). Tagad, 2016. g. beigās, kad zvanu “Lattelecom” ar lūgumu pieslēgt internetu, “Lattelecom” mani informē, ka ir bijusi tiesas sēde (laikam 2004. vai 2005. gadā?), kura ir lēmusi par labu “Lattelecom”. Par tiesas sēdi nebiju informēta. Visus šos gadus esmu strādājusi gan Latvijā, gan ārzemēs un neuzskatu, ka biju grūti sasniedzama. Turklāt man bija regulāri ienākumi no oficiālā darba uz bankas kontu līdz vismaz 2006. gadam. Tad atkal no 2012. gada. Bet nekādas vēsmas no “Lattelecom”, ne viņa izpildītājiem visus šos gadus. Lūdzu “Lattelecom” darbiniecei, lai viņa man atsūta dokumentus par parādu vai vismaz nosūta telefona numurus, uz kuriem 2004. g. tika zvanīts, lai varētu pārliecināties, vai tie bija mani zvani vai arī tā laika dzīvokļa saimnieka zvani, kurš mēģināja man atriebties. “Lattelecom” atteicās man dot šādu informāciju, kā arī atteicās man atsūtīt detalizētu rēķinu. Nosauca tikai gala summu. Teica, ka ir jāgriežas pie “Lindorff”, ja vēlos kādu citu informāciju. Man šis gadījums ir nepatīkams pārsteigums, un, ja tas tik tiešām ir mans parāds, esmu gatava maksāt. Bet vēlētos saņemt kādu pierādījumu, kā arī informāciju par parāda sastāvdaļām. Kur tādu saņemt? Kolēģi man saka, ka sen jau ir iestājies noilgums un ka man nevajadzētu par šo lietu vispār rūpēties. Neesmu pārliecināta. Ko Jūs sakāt? Paldies.

A
atbild:
28. decembrī, 2016

Jūsu apraksts norāda, ka konkrētajā situācijā runa par noilgumu nevarētu būt. Tas ir komercdarījums, kas noslēgts starp Jums kā pakalpojuma saņēmēju un “Lattelecom” kā komersantu un pakalpojuma sniedzēju.

Komerclikuma 406. pants nosaka, ka no komercdarījuma izrietošie prasījumi noilgst triju gadu laikā, ja likumā nav noteikts cits noilguma termiņš. Savukārt Civillikuma 1905. pants nosaka, ka atgādinājums parādniekam pārtrauc noilgumu.

Tātad, ja Jums vismaz reizi trijos gados ir sūtīts atgādinājums, kā tas, visticamāk, arī ir, tad noilgums neiestājas. Jūs savā jautājumā norādāt, ka lieta atrodas pie piedziņas kompānijas “Lindorff”, kā arī no jautājuma konteksta ir noprotams, ka ir bijusi tiesa un tiesas nolēmums atrodas jau pie zvērināta tiesu izpildītāja. Ja lietas atrodas pie zvērināta tiesu izpildītāja, tad civillietā noilgums iestāties nevar.

Kaut arī norādāt, ka neesat saņēmusi nekādu informāciju par savām parāda saistībām, ir maz ticams, ka šāda situācija varētu būt radusies. Atbilstoši tiesiskajam regulējumam parādniekam atgādinājumu nosūta uz adresi, kas norādīta līgumā. Ja lieta atrodas arī pie zvērināta tiesu izpildītāja, tad, reģistrējot lietu, tiesu izpildītājs parādniekam nosūta paziņojumu uz deklarēto dzīvesvietas adresi saskaņā ar Civilprocesa likuma 555. panta noteikumiem.

Lai noskaidrotu visus neskaidros jautājumus, Jums ir jāvēršas pie parādu piedziņas kompānijas un pie Jūsu tiesu izpildītāja. Kā parādniekam Jums ir tiesības iepazīties ar visiem izpildu lietas materiāliem un saņemt paskaidrojumus situācijas turpmākam risinājumam.

Labs saturs
Pievienot komentāru
Uzdod savu jautājumu par Latvijas tiesisko regulējumu un tā piemērošanu!
Pārliecinies, vai Tavs jautājums nav jau atbildēts!
vai
UZDOT JAUTĀJUMU
Līdz mēneša beigām iesniegt e-konsultāciju vairs nav iespējams. Vairāk par e‑konsultāciju sniegšanu
Iepazīsti e-konsultācijas