DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Eiropas Savienība

EK pieņem “TikTok” saistības par reklāmas pārredzamības nodrošināšanu saskaņā ar Digitālo pakalpojumu aktu

FOTO: Freepik.

Šodien Eiropas Komisija ir akceptējusi un noteikusi par saistošu “TikTok” apņemšanos nodrošināt reklāmas repozitoriju (reklāmas krātuvi), kas garantē pilnīgu pārredzamību attiecībā uz reklāmām “TikTok” sniegtajos pakalpojumos atbilstoši Digitālo pakalpojumu akta (DPA) prasībām.

Pēc plašas sadarbības ar Komisiju TikTok ir piedāvājis saistošu apņemšanos, kas kliedē visas bažas, kuras Komisija paudusi savā izmeklēšanā un 2025. gada maija sākotnējos konstatējumos. Šī apņemšanās, kas nodrošina pilnīgu pārredzamību, ietver šādas saistības:

  • TikTok nodrošinās pilnu reklāmas satura pieejamību, kā tas parādās lietotāju plūsmās, tostarp reklāmā norādītās URL saites.
  • TikTok atjauninās savu repozitoriju ātrāk, nodrošinot, ka informācija ir pieejama ne vēlāk kā 24 stundu laikā.
  • TikTok nodrošinās pieeju reklāmdevēju izvēlētajiem mērķauditorijas atlases kritērijiem, kā arī apkopotos lietotāju datus (tostarp dzimumu, vecuma grupu un dalībvalsti, kurā atrodas sasniegtie lietotāji), ļaujot pētniekiem izpētīt, kā tiek atlasītas un piegādātas reklāmas.
  • TikTok ieviesīs papildu meklēšanas iespējas un filtrus, ļaujot lietotājiem vieglāk atrast reklāmas.

DPA ir noteikts, ka platformām ir jāuztur pieejams un meklējams repozitorijs ar reklāmām, kas tiek rādītas to pakalpojumos. Šie repozitoriji ir ļoti svarīgi regulatoriem, pētniekiem un pilsoniskajai sabiedrībai, lai atklātu krāpšanu, nelikumīgu vai vecumam nepiemērotu produktu reklāmu, viltus reklāmas un koordinētas informācijas operācijas, tostarp saistībā ar vēlēšanām.

Turpmākie pasākumi

TikTok ir jāīsteno saistības pēc iespējas ātrāk un ne vēlāk kā termiņos, par kuriem panākta vienošanās ar Komisiju un kuri atkarībā no konkrētajām saistībām var būt no diviem līdz ne vairāk kā 12 mēnešiem.

Komisija rūpīgi uzraudzīs, kā TikTok ievēro saistības, ko platforma ir piedāvājusi saskaņā ar Digitālo pakalpojumu akta 71. pantu, kā arī citus savus pienākumus saskaņā ar Digitālo pakalpojumu aktu.

Plašāka informācija (angļu valodā): Commission accepts TikTok's commitments on advertising transparency under the Digital Services Act.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI