Tikšanās laikā pārrunāta OECD un Latvijas sadarbība izglītības politikas jomā, kā arī Latvijas paveiktais un plānotais izglītības sistēmas attīstībā, sekojot labākajai praksei OECD valstīs.
Diskusijā tika iezīmēti Latvijas ilgtermiņa cilvēkkapitāla veidošanas izaicinājumi kopsakarā ar straujo mākslīgā intelekta un tehnoloģiju attīstību, tika pievērsta uzmanība izglītības sistēmas efektivitātei, ieguldījumu mērķtiecībai un ietekmei uz kvalitāti. OECD regulāri izvērtē ieguldījumu politikas dalībvalstīs, sniedzot rekomendācijas par līdzsvarotu pieeju izglītības kvalitātei, pieejamībai un izmaksu efektivitātei. Latvijas dalība starptautiskajos izglītības mērījumos ir nozīmīgs pierādījumu avots pārmaiņu vadībai ceļā uz šo mērķi.
Sarunā puses apsprieda jaunākos OECD TALIS 2024 (Teaching and Learning International Survey) rezultātus, augsti novērtējot OECD analītisko izvērtējumu, kas sniedz starptautiski salīdzināmus datus par skolotāju sagatavotību, motivāciju un profesionālo vidi Latvijā. Izglītības ministre D. Melbārde uzsvēra, ka Latvija pēdējos gados īsteno virkni pasākumu pedagogu atbalstam un novērtēs OECD ieteikumus, kā arī turpmāk veicināt augstu profesionālo kvalitāti pedagoģijā un kādi inovatīvi risinājumi tiek izmantoti citās OECD valstīs jauno pedagogu atbalstam.
Puses pārrunāja digitālo rīku nozīmi mācību procesā un OECD ieguldījumu, veicinot izpratni par mākslīgā intelekta izmantojumu izglītībā, tā ieguvumiem un riskiem. OECD Ģenerālsekretārs norādīja, ka mākslīgais intelekts nekad neaizstās skolotāju. Vienlaikus, digitālie risinājumi ir instruments, kas var būtiski uzlabot izglītības pieejamību, atbalstīt skolotāju darbu un sekmēt personalizētu mācību procesu. Ģenerālsekretārs atzinīgi novērtēja Latvijas darbu skolotāju digitālo prasmju attīstīšanā, lai nodrošinātu ētisku, drošu un pedagoģiski pamatotu tehnoloģiju izmantojumu ikdienas mācību darbā. OECD šajā jomā veic analītisku darbu, veicina pieredzes apmaiņu un labākās prakses ieviešanu, kā arī izstrādā OECD Rekomendāciju par mākslīgo intelektu izglītībā.
Tikšanās noslēgumā abas puses apliecināja gatavību turpināt praktisku sadarbību un ekspertu dialogu izglītības politikas jautājumos. OECD ģenerālsekretāra vizīte notiek ģeopolitiski sarežģītā laikā. Latvija augstu vērtē OECD kā uzticama valdības partnera atbalstu nozīmīgu valsts attīstības jautājumu risināšanā.