Normatīvie akti noteic, ka biļete tiek uzskatīta par derīgu tikai tad, ja ir reģistrēta.
PTAC aicina:
- iekāpjot vilcienā, reģistrējiet biļeti;
- elektrovilcienos biļeti reģistrējiet pie biļešu reģistratora;
- pietuviniet biļetes kvadrātkodu optiskajam sensoram, kas atrodas reģistratora sānos;
- nekratiet un strauji nemainiet attālumu starp biļeti un sensoru;
- iegādājieties biļeti vismaz piecas minūtes pirms brauciena;
- ja tehnisku iemeslu dēļ biļetes reģistrēšana nav iespējama, tad drīkstat turpināt braucienu un reģistrēt biļeti pie konduktora.
Ekonomikas ministrs V. Valainis: “Biļešu reģistrācija nozīmē pasažieru paradumu maiņu, tādēļ pasažierus vajadzētu pastiprināti informēt par biļešu reģistrācijas nepieciešamību, kā arī rast lietotājam ērtus, tehnoloģiski modernus risinājumus, lai varētu viegli reģistrēt biļetes.”
PTAC direktore Zaiga Liepiņa: “Lai pasažieri patiešām reģistrētu biļetes, tiem nepieciešams sniegt vienkāršus un saprotamus padomus par biļetes reģistrēšanas procesu. Kamēr pasažieri pierod pie biļešu reģistrācijas kārtības, aicinu Vivi piemērot iecietības periodu saistībā ar sodiem. Lai ceļošana ar vilcienu būtu ērta un bez pārpratumiem, aicinu arī visus vilcienu pasažierus iepazīties ar informāciju, laikus iegādāties biļetes un tās reģistrēt.”
Ja patērētājs uzskata, ka piemērotais sods ir nepamatots, aicinām vērsties Vivi trīs mēnešu laikā pēc incidenta.
Vairāk informācijas:
Jautājumi un atbildes par biļetes reģistrēšanu VIVI mājaslapā: https://vivi.lv/lv/biletes/jautajumi-un-atbildes-par-biletes-registresanu/.
Par dzelzceļa pasažieru tiesībām ATD mājaslapā: https://www.atd.lv/lv/jaunumi/dzelzce%C4%BCa-pasa%C5%BEieru-ties%C4%ABbas.