DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
25. jūlijā, 2025
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Veselības aprūpe

Par valsts apmaksāto medicīnas pakalpojumu izmaksām e-pakalpojumā interesējas vidēji 237 reizes mēnesī; NVD atgādina par iespēju sekot līdzi saņemtajiem valsts apmaksātajiem pakalpojumiem

FOTO: Freepik.

Lai noskaidrotu, kādi valsts apmaksātie veselības aprūpes pakalpojumi ir saņemti un kāda bijusi valsts un pacienta maksājumu attiecība, ikviens iedzīvotājs var izmantot e-pakalpojumu “Valsts apmaksātie veselības aprūpes pakalpojumi”, kas pieejams valsts pārvaldes pakalpojumu portālā www.latvija.gov.lv, atgādina Nacionālais veselības dienests (NVD).

E-pakalpojums ļauj atlasīt un apskatīt informāciju par to, kādi valsts apmaksāti veselības aprūpes pakalpojumu saņemti un kādas bijušas šo pakalpojumu izmaksas – gan valsts budžeta segtā daļa, gan pacienta veiktais līdzmaksājums. Pieejama informācija par saņemtajiem: ambulatorajiem pakalpojumiem; stacionārajiem pakalpojumiem; zobārstniecības pakalpojumiem; kompensējamiem ārstniecības līdzekļiem.

Tas ir īpaši noderīgs, piemēram, situācijās, kad rodas neskaidrības par kompensācijas apmēru zāļu iegādē vai par pakalpojumu apjomu un izmaksām pēc ārstēšanās slimnīcā. E-pakalpojumu var izmantot arī tad, ja nepieciešams iegūt informāciju par savu bērnu, apgādībā vai aizbildnībā esošu personu, kā arī par personu, kura E-veselībā deleģējusi tiesības skatīt savus datus.

Pagājušajā gadā e-pakalpojums tika pilnveidots, uzlabojot tā pārskatāmību un lietošanas ērtumu. Gada laikā tas izmantots 2845 reizes – vidēji 237 pieprasījumi mēnesī. E-pakalpojuma izmantošana ir vienkārša – sākotnēji nepieciešams autorizēties www.latvija.gov.lv, meklētājā ievadīt pakalpojuma nosaukumu, pieprasīt atskaiti un norādīt vēlamo laika periodu (dati ir pieejami par pēdējiem 12 mēnešiem). Atskaite tiek sagatavota 24 stundu laikā un būs pieejama e-pakalpojuma sadaļā “Pieprasījumu saraksts”.

Ja saņemtajā atskaitē tiek konstatēta nekorekta informācija, piemēram par pakalpojumu, kas faktiski nav saņemts vai ir saņemts un neparādās, jāvēršas pie konkrētās ārstniecības iestādes ar oficiālu iesniegumu, lūdzot skaidrojumu. Ja situāciju nav iespējams atrisināt šajā līmenī, iespējams iesniegt iesniegumu NVD (izmantojot brīvas formas iesniegumu – “Iesniegums citu pakalpojumu saņemšanai”).

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI