DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Veselības aprūpe

Jau trijos Austrumu slimnīcas stacionāros izvietoti pašapkalpošanās stendi reģistrācijai vizītēm; tos izmanto 35% pacientu

Attēlā: Austrumu slimnīcas centralizētā atbalsta un servisu pārvaldības direktore Agrita Junkere.

Publicitātes foto.

Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca (Austrumu slimnīca) turpina attīstīt digitālos risinājumus, lai uzlabotu pacientu apkalpošanu un efektivizētu pakalpojumu sniegšanas procesus. Viens no risinājumiem ir pašapkalpošanās stendi, kas pacientiem ļauj reģistrēties plānotajām vizītēm vai izmeklējumiem bez klientu apkalpošanas speciālistu iesaistes un vienlaikus arī efektīvāk pārvaldīt pacientu plūsmu, novēršot sastrēgumu veidošanos klientu apkalpošanas centros. Patlaban pašapkalpošanās stendi ir pieejami jau trijos Austrumu universitātes slimnīcas stacionāros: “Gaiļezers”, “Latvijas Onkoloģijas centrs” un kopš 2025. gada jūlija arī stacionārā “Biķernieki”. Tos izmanto 35% pacientu, kam tie pieejami.

Pašapkalpošanās sistēma izstrādāta ar mērķi padarīt pacientu pieredzi Austrumu slimnīcā ērtāku, vienlaikus uzlabojot reģistrēšanās procesu. Reģistrācija pakalpojumiem notiek, identificējoties ar personu apliecinošu dokumentu – ID karti vai pasi –, un aizņem aptuveni minūti. Pēc veiksmīgas reģistrācijas un bezskaidras naudas norēķina veikšanas pacients var nekavējoši doties uz pakalpojuma saņemšanas vietu, neveicot nekādas formalitātes klientu apkalpošanas centrā.

Pašapkalpošanās stendos iespējama arī visa veida rēķinu apmaksa par Austrumu slimnīcas sniegtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem – gan ambulatori, gan stacionāri saņemtajiem, piemēram, pēc ārstēšanās stacionārā, asinsanalīžu nodošanas vai citu izmeklējumu veikšanas, par iepriekš izrakstītiem, bet laikus neapmaksātiem rēķiniem. Reģistrējoties stendā, rēķinu apmaksas sadaļā iespējams redzēt visus konkrētā pacienta neapmaksātos rēķinus.

Austrumu slimnīcas statistikas dati liecina, ka 2025. gada janvārī–jūlijā no pacientiem, kam pašapkalpošanās sistēmu izmantošana bija pieejama, 35% pacientu ir izvēlējušies šo reģistrācijas veidu. Salīdzinot ar 2024. gadu, šis rādītājs pieaudzis par 10%. Šogad pašapkalpošanās stendu izmantojuši jau vairāk nekā 30 000 pacientu un tajos veikti norēķini par 130 000 eiro.

“Pašapkalpošanās stendu arvien aktīvāka izmantošana apliecina pacientu augošo uzticību šai mūsdienīgajai sistēmai un Austrumu slimnīcai kopumā, kā arī norāda uz digitālo prasmju palielināšanos sabiedrībā. Esam priecīgi, ka sabiedrība ir gatava izmantot vienkāršus un efektīvus tehnoloģiskos risinājumus ikdienas veselības aprūpē, jo šis faktors neapšaubāmi pozitīvi ietekmē arī slimnīcas iespējas pārvirzīt klientu apkalpošanas resursus tur, kur tas ir vairāk nepieciešams,” uzskata Austrumu slimnīcas centralizētā atbalsta un servisu pārvaldības direktore Agrita Junkere.

Izmaiņas pacientu paradumos pozitīvi ietekmē slimnīcas darba organizāciju. Pašapkalpošanās stendi ļauj labāk pārvaldīt pacientu plūsmu, novēršot sastrēgumus klientu apkalpošanas centros, īpaši noslogotākajās dienas stundās. Klientu apkalpošanas speciālisti tādējādi vairāk uzmanības var veltīt pacientiem, kam nepieciešama individuāla pieeja vai papildu skaidrojumi, un tas sekmē apkalpošanas kvalitāti un pacientu apmierinātību kopumā.

Digitālo rīku attīstība un ieviešana ir viens no Austrumu slimnīcas prioritārajiem virzieniem. Pašapkalpošanās stendu izmantošana ir tikai viens no soļiem ceļā uz modernu, pacientam orientētu veselības aprūpi, kurā ikviens pacients var saņemt pakalpojumu ātri, saprotami un bez liekas gaidīšanas.

2025. gada sešos mēnešos Austrumu slimnīcas klientu apkalpošanas centros klātienē un attālināti pa telefonu apkalpoti 566 000 klientu: klātienē apkalpoti 288,9 tūkstoši klientu, savukārt attālināti pa telefonu – 277,1 tūkstotis klientu. Veicot mērķtiecīgu klientu apkalpošanas procesu automatizāciju, arvien pieaug visa veida digitālo pakalpojumu īpatsvars. Cilvēku darba apstrādāto kontaktu īpatsvars 2025. gada sešos mēnešos veido 45%, un tas ir ievērojams samazinājums pret 2024. gada janvāri–jūniju, kad tas sasniedza 65%, vai 2023. gadu – attiecīgi 79%.

Par Austrumu slimnīcu 

Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca ir lielākā un stratēģiski nozīmīgākā daudzprofilu slimnīca valstī. Slimnīcas sastāvā ietilpst pieci stacionāri – “Gaiļezers”, “Latvijas Onkoloģijas centrs”, “Biķernieki”, “Tuberkulozes un plaušu slimību centrs” un “Latvijas Infektoloģijas centrs” ar dažādu profilu centriem

un klīnikām. Slimnīca sniedz augsti specializētu stacionāro un sekundāro ambulatoro veselības aprūpi, nodrošinot multidisciplināru terciārā līmeņa ārstēšanu un aprūpi atbilstoši mūsdienu tehnoloģiju un medicīnas zināšanu līmenim. Tajā ārstējas aptuveni 80% visu Latvijas onkoloģisko pacientu. Slimnīca nodrošina praktisko apmācību bāzi gan Latvijas izglītības iestāžu, gan ārvalstu studentiem un nodrošina tālākizglītību un zināšanu pārnesi veselības nozares speciālistiem mūsu valstī un aiz tās robežām. Slimnīca veic zinātniski pētniecisko darbu un attīsta inovatīvu metožu izmantošanu pacientu ārstēšanā. Slimnīca ir trešais lielākais darba devējs valstī, kur strādā ap 5000 darbinieku.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI