DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
Šodien
Lasīšanai: 8 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika
1
1

Reklāmas nozares eksperti norāda uz izmaksu efektivitāti apmaksātajai “IShowSpeed” vizītei

Publicitātes foto.

Satura radītāja IShowSpeed vizītē ieguldītie 30 tūkstoši eiro nodrošināja izcilu izmaksu–efektivitātes attiecību, sasniedzot skatītājus ar ievērojami zemāku izmaksu par skatījumu nekā tradicionālajos vai pat modernajos reklāmas kanālos, atzīst reklāmas nozares eksperti.

Šie tēriņi ir būtiski izdevīgāki nekā tradicionāli iegādāta reklāma. Aprēķinot izmaksas uz skatījumu (CPV), šobrīd tie sastāda vien 0,13 eiro centus – tas ir zemāks rādītājs nekā jebkurā Meta vai Google reklāmu formātā, un paredzams, ka šī summa vēl samazināsies, jo skatījumu skaits turpina pieaugt, aplēsis “Digital Growth” eksperts Jēkabs Dambergs.

“7,6 miljoni skatījumu par 30 tūkstošiem eiro nozīmē, ka izmaksas ir vien 3,95 eiro par 1000 skatījumiem. Salīdzinājumam YouTube reklāma vidēji izmaksātu 40–50 eiro par 1000 skatījumiem. Tātad efekts ir ap desmit reižu izdevīgāks. Turklāt jāņem vērā arī visas papildu auditorijas caur likes, shares, uz vietas klātesošo saturu un plašsaziņas līdzekļu atspoguļojumu. Rezultātā 30 tūkstoši eiro par šādu sabiedrības uzmanību Latvijai ir ļoti efektīva investīcija,” saka “Initiative Latvia” valdes priekšsēdētājs Andis Laveikis.

Mūsdienās ceļojumu pieredze vairs nav tikai par galamērķi – tā ir par emocijām, piedzīvojumu un pašizpausmi. Tā sauktā Z paaudze (dzimušie no 1997. līdz 2012. gadam) kļūst par vienu no nozīmīgākajām ceļotāju grupām, un tās priekšstati par ceļošanu ievērojami atšķiras no iepriekšējo paaudžu pieejas, tāpēc Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) mērķis, atbalstot šādu spontānu aktivitāti, bija uzrunāt dinamisko un digitāli aktīvo auditoriju, kas tiek uzskatīta par vienu no visstraujāk augošajiem tūrisma segmentiem pasaulē.

“Es atbalstu šo iniciatīvu par 100%. Mani patiesi pārsteigtu, ja kāds mārketinga speciālists domātu citādi. Tas būtu līdzvērtīgi ignorēt faktu, ka auditorija šodien ir sasniedzama tādos sociālajos tīklos kā TikTok, Instagram, Snapchat un YouTube. Šāds mārketinga speciālists vienkārši būtu jāmaina. Vairāk nekā septiņi miljoni globālo skatījumu, sasniegta jauniešu auditorija, kas potenciāli var ietekmēt arī savu vecāku lēmumus, piemēram, par ceļojumiem, Latvijas tēla popularizēšana pasaulē, svētki mūsu jauniešiem — tas viss pilnīgi noteikti atsver salīdzinoši nelielo ieguldījumu,” komentē “Alpha Digital” reģionālais vadītājs Arnis Ozols, piebilstot, ka, pat ja rodas jautājumi par izvēlēto norises vietu vai iesaistītajām personām, kopumā šo notikumu vērtē pozitīvi, proti, ja vēlamies attīstīt Latvijas ekonomiku, mums jāskatās plašāk un tālāk par “viensētas domāšanu”.

2023. gadā Latviju apmeklēja gandrīz 1,6 miljoni ārvalstu tūristu, no kuriem vairāki simti tūkstošu bija jaunieši līdz 29 gadu vecumam. Saskaņā ar Centrālās statistikas pārvaldes datiem tieši jauniešu auditorijā ceļošana visstraujāk atjaunojās pēc pandēmijas, un jau 2024. gadā veidoja aptuveni 30% no ienākošā tūrisma.

“Viņi ir izauguši ar viedtālruniem, sociālajiem tīkliem kā galveno informācijas avotu un tūlītēju pieeju pasaules notikumiem. Viņu izvēli ceļot ietekmē nevis klasiska reklāma, bet gan autentiski, reāllaikā pieredzēti notikumi, kurus demonstrē viņiem uzticami satura veidotāji. IShowSpeed vizīte Latvijā parādīja, ka valsts tēlu iespējams popularizēt ne tikai ar klasiskām reklāmas kampaņām, bet arī ar dzīvu, neformālu saturu. Šī pieeja īpaši labi strādā ar auditoriju, kura pieradusi komunicēt citādi – ar emocijām, žestiem, videoformātu un dalīšanos pieredzē reāllaikā,” uzsver LIAA direktore Ieva Jāgere.

Latvijas piedāvājums jauniešu segmentam ir konkurētspējīgs – mūzikas un dzīvesstila festivāli, sporta pasākumi un pilsētvide, kas apvieno vēsturisko ar jauno. Starp spilgtākajiem piemēriem minami: FIBA EuroBasket 2025 turnīrs, festivāls “Positivus”, Rimi Rīgas maratons, festivāls Summer Sound u.c.

IShowSpeed vizīte ļāva Latvijai īsā laikā nonākt globālās sabiedrības uzmanības centrā. LIAA ieskatā šādi netradicionāli, bet mērķēti soļi ir būtiski, lai konkurētu starptautiskajā informācijas telpā un uzrunātu Z paaudzes ceļotājus.

“Ņemot vērā globālā satura patēriņa paradumu izmaiņas, valstīm ir jāizmanto arī netradicionāli instrumenti, lai konkurētu starptautiskajā informācijas telpā. Mēs redzam, ka šī iniciatīva par relatīvi nelieliem ieguldījumiem nodrošināja būtisku pienesumu Latvijas vārda atpazīstamībai visā pasaulē. Īpaši svarīgi ir uzrunāt tieši jauno paaudzi, kas veido nākotnes ceļotāju un sabiedrisko domu līderu pamatu,” pauž LIAA  direktore Ieva Jāgere.

IShowSpeed vizīte Baltijā izraisīja milzīgu rezonansi ne tikai jauniešu auditorijā, bet arī starp starptautiskajiem medijiem un mārketinga ekspertiem. Īpaši izceļama ir Baltijas valstu institūciju proaktīvā iesaiste — Latvijā vizīti koordinēja LIAA, Igaunijā to atbalstīja Invest in Estonia, bet Lietuvā – Lithuania Travel. Šādas starpinstitucionālas sadarbības rezultātā tika panākta unikāla atpazīstamība Z paaudzes mērķauditorijā, ko tradicionālās reklāmas kampaņas bieži nesasniedz. Vizītes ietekmi apliecina gan miljoniem skatījumu tiešraidē un atkārtotos klipos, gan Google meklējumu pieaugums par Latviju un pārējo reģionu.

“Atšķirībā no klasiskām kampaņām, IShowSpeed veidotais saturs dzīvo ilgāk: ar to dalās atkārtoti, tas tiek komentēts un pārtop jaunās satura formās. Šī “dzīvā” satura daba sniedz nepārtrauktu ietekmi, ko nav iespējams atkārtot ne tradicionālajos medijos, ne standarta reklāmas risinājumos. Vienlaikus tiek sasniegta auditorija, kas ar klasiskajiem kanāliem nav pieejama — 88% Z paaudzes jauniešu seko vismaz vienam ceļojumu influencerim, un 45% uzticas viņu sniegtajām rekomendācijām,” skaidro Jāgere.

IShowSpeed jeb Darrens Džeisons Votkinss ir viens no pasaulē ietekmīgākajiem interneta satura veidotājiem ar vairāk nekā 40 miljoniem sekotāju dažādās platformās. Viņš ir pazīstams ar saviem enerģiskajiem, spontānajiem tiešraides video, kuros apvieno humora izjūtu, fanu iesaisti un ceļojumu pieredzes.

15. jūlijā viņš apmeklēja Latviju savas spontānās Eiropas tūres ietvaros, izvēloties Rīgu kā vienu no pieturas punktiem, lai iepazītu pilsētu un dalītos šajā pieredzē ar savu plašo auditoriju. Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras mērķis bija izmantot šo unikālo iespēju, lai uzrunātu jauno paaudzi un veicinātu Latvijas starptautisko atpazīstamību, īpaši digitālajā vidē.

Par LIAA

LIAA veicina Latvijas uzņēmēju konkurētspēju, eksporta izaugsmi un investīciju piesaisti, kā arī attīsta tūrisma nozari un īsteno valsts tēla politiku. Aģentūra darbojas kā valsts partneris uzņēmējdarbības attīstībā – no idejas līdz starptautiskiem tirgiem. Ar plašu pārstāvniecību tīklu ārvalstīs un reģionālajiem biznesa centriem Latvijā, LIAA palīdz uzņēmumiem augt un pozicionē Latviju kā drošu, inovatīvu un atvērtu valsti pasaules ekonomikā.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI