DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
17. februārī, 2025
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Pašvaldības

Veiksmīgi aizvadītas “Rosinātavas–Liepājas pedagogu ideju grozs 2025”

Publicitātes foto.

Šogad Liepājas skolotāji divas nedēļas dalījās pieredzē ar visas Latvijas skolotājiem “Rosinātavās–Liepājas pedagogu ideju grozs” par tēmu “Mācību procesa plānošanas izaicinājumi”, ko jau ceturto gadu organizēja Liepājas Izglītības pārvaldes Izglītības attīstības un metodiskā atbalsta centrs.

Rosinātavas ir praksē balstīta dalīšanās pieredzē un sniedz iespēju jebkuram pedagogam tiešsaistē apmeklēt kādu no iedvesmas lekcijām interesējošajā mācību priekšmetā, kā arī ieskatīties citu mācību priekšmetu skolotāju pieredzē. Šogad tika piedāvātas 20 Rosinātavas, kuras apmeklēja 1129 dalībnieks no 124 Latvijas vietām.

Dalībniekiem bija iespēja uzklausīt Rosinātavu vadītāju pieredzi par dažādiem plānošanas aspektiem sākot ar skolotāja pedagoģiskā mērķa izvirzīšanu mācību priekšmetā, domājot par atbilstošiem formatīvās un summatīvās vērtēšanas darbiem, akcentējot efektīvas klases vadības stratēģijas, kas veicina produktīvu mācību vidi, neaizmirstot par radošajiem darbiem un tehnoloģiju integrēšanu. Divās Rosinātavās aktualizēta tekstpratības nozīme, lai skolēni varētu veiksmīgi apgūt mācību saturu. Interesantas idejas un metodes tika piedāvātas satura apguvei caur sadarbību, veicinot  savstarpējo vērtēšanu, radošo darbību un  efektīvu skolotāju sadarbību starppriekšmetu stundu plānošanā un īstenošanā, pievēršot uzmanību Latviešu kultūras un vērtību integrācijai dažādu mācību priekšmetu ietvaros. Rosinātavās tika pievērsta uzmanība arī skolēnu emocionālās labsajūtas veicināšanas nozīmei un izaugsmes domāšanas konceptam, tā ietekmei uz skolēnu motivāciju un panākumiem. 

Savukārt pirmsskolas skolotājiem tika piedāvātas Rosinātavas, kur liela uzmanība tika veltīta tam, kā plānot nodarbības, izmantojot radošas metodes un paņēmienus, piedāvāt dinamiskas mācīšanās iespējas un izmantot IT,  lai veicinātu bērnu aktīvu iesaistīšanos. Svarīgi ir sekmēt bērnu valodas attīstību, izmantojot visus piecus maņas orgānus (redzi, dzirdi, tausti, ožu, garšu), lai padarītu valodas mācīšanos daudzveidīgāku un emocionāli saistošāku, attīstīt bērnu loģisko domāšanu, matemātiskās prasmes un izpratni par skaitļiem un ģeometriskajiem objektiem caur spēlēm un praktiskajiem uzdevumiem, kā arī apvienot sportu ar citām mācību jomām, piemēram, vēsturi un ģeogrāfiju, veicinot bērnu izpratni par savu dzimto zemi. Arī pirmskolas vecumposma bērniem nozīmīgi ir attīstīt bērnu līderības prasmes, kas palīdzētu viņiem uzņemties atbildību, risināt problēmas un sadarboties ar citiem.

Izglītības attīstības un metodiskā atbalsta centrs izsaka pateicību pedagogiem, kuri bija gatavi dalīties savā pieredzē ar citiem kolēģiem: 

  • Liepājas pirmsskolas izglītības iestāde “Saulīte”: Lāsmai Cepleniecei, Kristīnei Uzārei, Sigitai Gūtmanei, Sigitai Maķējevai, Kristīnei Druņģei;
  • Liepājas pirmsskolas izglītības iestāde “Prātnieks”: Dacei Sladzevskai, Danai Neilandei, Aijai Niedolai;
  • Liepājas Kristīgā pirmsskolas izglītības iestāde: Santai Ķeizarei;
  • Liepājas pirmsskolas izglītības iestāde “Kāpēcītis”: Zanei Leilionasei;
  • Liepājas Draudzīgā aicinājuma vidusskola: Laurai Laubergai-Nikolovai, Olgai Maļkovai, Santai Šēniņai, Evitai Puriņai, Simonai Stalidzānei, Elīnai Triščenko, Kristīnai Račinskai un Agnim Timermanim;
  • Liepājas Liedaga vidusskola: Anastasijai Jericjanai, Dailai Nottei; 
  • Liepājas Valsts ģimnāzija: Kristīnei Gundarinai;
  • Liepājas Raiņa vidusskola: Ilzei Karazinai;
  • Liepājas Jāņa Čakstes  vidusskola: Elitai Ozolai, Ievai Liedei;
  • Liepājas Oskara Kalpaka vidusskola: Baibai Birzniecei, Gintai Milgrāvei;
  • Liepājas Rietumkrasta vidusskola: Daigai Manteniecei;
  • Liepājas Katoļu pamatskola, MIKC LMMDV: Danai Liepai.
Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI