Atbalstītie grozījumi paredz, ka turpmāk politiskajām organizācijām, deputātu kandidātiem un ikvienam citam aģitācijas veicējam būs jāinformē sabiedrība, ja priekšvēlēšanu aģitācijā būs izmantots mākslīgais intelekts. Tas nozīmē, ka internetā publicētiem video reklāmas klipiem un visiem citiem priekšvēlēšanu aģitācijas materiāliem, kas veidoti ar mākslīgā intelekta palīdzību, būs jāsatur skaidra un nepārprotama norāde, ka attiecīgais materiāls veidots ar mākslīgā intelekta rīkiem. Šis nosacījums neatkarīgi no aģitācijas vides attieksies uz visiem apmaksātiem aģitāciju saturošiem materiāliem. Tas nebūs attiecināms uz tekstu rediģēšanu un veidošanu.
KNAB norāda, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodam raksturīgākās mākslīgā intelekta izmantošanas manipulācijas varētu būt saistītas ar deputātu kandidātu balss sintezēšanu vai portreta iekļaušanu attēlos vai videomateriālos, imitējot patiesībai neatbilstošas sarunas vai situācijas. Šādiem materiāliem jāsatur norāde par mākslīgā intelekta sistēmas izmantošanu.
Līdztekus tam, ja aģitācijas veicējs neievēros jaunieviesto nosacījumu, KNAB būs tiesīgs pieņemt lēmumu aizliegt turpmāku ar mākslīgā intelekta palīdzību tapušā aģitācijas materiāla izvietošanu un izplatīšanu. Turklāt par šī nosacījuma neievērošanu paredzēta administratīvā atbildība – brīdinājums vai naudas sods fiziskajai personai līdz 700 eiro. Savukārt juridiskām personām, tostarp partijām, var tikt piemērots naudas sods līdz 7100 eiro. Lai konstatētu jaunās prasības neievērošanu, KNAB sadarbosies ar ekspertiem un citiem lietpratējiem mākslīgā intelekta jomā. Tāpat KNAB savā tīmekļvietnē publicēs informāciju par visiem šīs prasības neievērošanas gadījumiem.
Izmaiņas arī paredz, ka turpmāk jebkādām priekšvēlēšanu aģitācijas aktivitātēm sociālajos tīklos vai citviet internetā būs aizliegts izmantot automatizētu sistēmu veidotus viltotus vai anonīmus sociālo tīklu kontus. To identificēšanā KNAB sadarbosies ar citām atbildīgajām institūcijām, tostarp primāri Valsts policiju.
Gadījumā, ja KNAB konstatēs viltotu vai anonīmu sociālo tīklu kontu izmantošanu priekšvēlēšanu aģitācijā, aizskartā persona vai KNAB varēs vērsties pie attiecīgās sociālo mediju platformas uzturētāja ar prasību apturēt konkrētās priekšvēlēšanu aģitācijas aktivitātes. Ja tas nesadarbosies, KNAB būs tiesīgs informēt Patērētāju tiesību aizsardzības centru, kas šajos jautājumos ir pilnvarots vērsties Eiropas Komisijā. Eiropas Komisijai ir likumīgas tiesības piemērot sodu sociālo mediju platformai, kas neievēro Eiropas Savienības valstu tiesību aktu prasības.
Izmaiņas Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā vērstas uz to, lai priekšvēlēšanu aģitācijas periodā nodrošinātu vēlētājam vispusīgas un uzticamas informācijas saņemšanu.
Papildus KNAB informē, ka tuvākās gaidāmās vēlēšanas ir pašvaldību vēlēšanas, kas paredzētas 2025. gada 7. jūnijā. Priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms šīm vēlēšanām sāksies 2025. gada 8. februārī un ilgs līdz vēlēšanu dienai.