Salīdzinot ar 2023. gada janvāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu (par 20,0 %) un farmaceitisko un medicīnisko preču (par 2,4 %) mazumtirdzniecībā. Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 21,2 %), un to ietekmēja atsevišķu uzņēmumu saimnieciskās pamatdarbības veida maiņa. Apgrozījums samazinājās arī mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 14,0 %) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 5,4 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 0,4 %.
2024. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,8 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,7 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,6 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 1,5 %.
Vislielākais apgrozījuma kritums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,9 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 8,4 %) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 2,6 %).
2024. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 19,1 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
|
2024. g. janvāris %, salīdzinot ar |
|
2023. g. decembri (sezonāli koriģēts) |
2023. g. janvāri (kalendāri koriģēts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
99,2 |
98,0 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
99,3 |
95,6 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
98,4 |
97,6 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
99,4 |
78,8 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
99,4 |
101,4 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
99,6 |
97,8 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
98,5 |
94,6 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
91,1 |
100,4 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
101,1 |
102,4 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
98,2 |
97,0 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
97,4 |
120,0 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
91,6 |
86,0 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
98,1 |
95,6 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
101,5 |
103,8 |
Plašāka informācija par sezonāli koriģētiem, kalendāri koriģētiem un nekoriģētiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama oficiālās statistikas portālā “Tirdzniecības un pakalpojumu statistika”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.