Projekta mērķis ir sekmēt Latvijas jauniešu medijpratību un informācijpratību, vadot izglītojošas nodarbības Latvijas izglītības iestādēs un tajās padziļināti aplūkojot trīs medijpratības šābrīža aktualitātes – sociālo mediju TikTok kā informācijas meklētājrīku un tā radītos riskus, slavenību identitāšu izmantošanu maldinošās publikācijās un mākslīgā intelekta radītu saturu.
LU pētnieki: Klinta Ločmele, Anastasija Tetarenko-Supe, Velta Skolmeistere, Viktorija Tkačenko, Laura Uzule, Raivis Vilūns, Kaspars Līcītis, Mārtiņš Pričins, Līna Lontone un ViA pētniece Māra Arāja ar kolēģiem līdz šim paviesojušies jau 30 skolās visā Latvijā. Ikviena vispārizglītojošā Latvijas skola, kurā pētnieki var tikties ar 9-12. klašu audzēkņiem un kura šajā iniciatīvā vēl nav piedalījusies, medijpratības nodarbībām var paspēt pieteikties pa e-pastu: skoluprojekts@lu.lv
“Līdzšinējā atgriezeniskā saite liecina, ka skolēnu un pedagogu interesi visvairāk saista mākslīgā intelekta jautājumi, proti, nianses, kā var atpazīt tā radītu saturu, iespējas to izmantot jēgpilni un godīgi savas produktivitātes veicināšanai un radošām aktivitātēm. Patlaban arvien vairāk sāk nostiprināties termins “mākslīgā intelekta pratība”, kas neapšaubāmi noteiks tālākos medijpatības un informācijpratības virzienus. Pasaule bez mākslīgā intelekta vairs nav iespējama, tāpēc atliek vien lietpratīga un gudra tā pielietošana cilvēces labā,” stāsta projekta vadītāja, LU docente Laura Ardava-Āboliņa.
KM un LU sadarbības projekta “Medijpratības nodarbības Latvijas izglītības iestādēs” ietvaros tiks veiktas izglītojošas aktivitātes, ieguldot valsts budžeta finansējumu 38 000 eiro (neieskaitot PVN) apmērā.
Jau ziņots, ka 2022. gadā KM un LU īstenoja līdzvērtīgu sadarbības projektu - “Medijpratības un informācijpratības nodarbības Latvijas austrumu pierobežas reģionu mācību iestādēs.” Tā ietvaros LU Sociālo zinātņu fakultātes Komunikācijas studiju nodaļas mācībspēki noturēja medijpratības nodarbības 993 audzēkņiem no 21 Latvijas Austrumu pierobežas skolas.