DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
01. decembrī, 2023
Lasīšanai: 4 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Izglītība

Preses konferencē iepazīstinās ar Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas pirmajiem rezultātiem

Otrdien, 5. decembrī, pulksten 10.00 Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) un Latvijas Universitāte (LU) aicina uz preses konferenci, kurā iepazīstinās ar Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas PISA 2022 pirmajiem starptautiskajiem un nacionālajiem rezultātiem. 

Preses konference notiks 5. decembrī plkst. 10.00 LU Mazajā aulā un tajā piedalīsies izglītības un zinātnes ministre Anda Čakša un Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas Latvijā vadītāja  Rita Kiseļova. Interesentiem ir iespēja piedalīties arī PISA 2022 rezultātiem veltītajā konferencē, kas plkst. 11.00 sāksies LU Lielajā aulā, kurā uzstāsies arī Igaunijas Izglītības un pētniecības ministrijas vadošā analītiķe Eda Tagamets un LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta vadošie pētnieki Linda Mihno un Andrejs Geske.  

Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas PISA 2022 pētījuma rezultātu veltītajai konferencei no pulksten 11.00 varēs sekot arī tiešraidē facebook platformā, kā arī klātienē, reģistrējoties https://forms.office.com/e/UDMmTvJUB1 

Ministre klātesošos informēs par pasākumiem, ko IZM veic, lai visiem skolēniem būtu iespēja saņemt kvalitatīvu izglītību neatkarīgi no viņu dzīvesvietas. Savukārt Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas Latvijā vadītāja medijus iepazīstinās ar Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD)  Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas (Programme for International Student Assessment) PISA 2022. gada rezultātiem matemātikā, kas bija galvenā satura joma šajā pētījuma ciklā, kā arī lasīšanā un dabaszinātnēs.  

Pētījums atklāj Latvijas 15 gadus jauno skolēnu sniegumu trijās minētajās pamatprasmēs gan starptautiskā salīdzinājumā, gan salīdzinājumā ar iepriekšējiem pētījumu cikliem. Pētījums arī rāda snieguma rezultātu saistību ar skolas tipu, atrašanās vietu (urbanizācijas līmeni), skolēnu skaitu skolā, skolēnu ģimeņu sociāli ekonomisko statusu, u.c. faktoriem.  

Papildus risināmajiem uzdevumiem, pētījumā skolēni sniedza atbildes uz aptaujas jautājumiem par attieksmi pret mācībām un mācību pieredzi. 53 valstīs, arī Latvijā, skolēni aizpildīja papildu aptaujas moduli pat informācijas un komunikāciju tehnoloģiju lietošanu skolā un ārpus tās. Skolu direktori aizpildīja aptauju par skolas vadību, organizāciju un mācību vidi. Gan skolēni, gan skolu direktori savās anketās vērtēja, kā Covid-19 pandēmijas izraisītā skolu slēgšana ietekmēja skolas un skolēnu ikdienu. Kopumā 17 valstīs, pirmoreiz arī Latvijā, pētījumā tika iesaistīti skolēnu vecāki, sniedzot atbildes par to, kā viņi uztver savu bērnu skolu un mācīšanos, un savu lomu bērnu izglītības procesā. 

Pētījumā piedalījās 37 OECD valstis un 44 partnervalstis ‒ kopumā PISA 2022 pētījumā pasaulē piedalījās aptuveni 690 000 piecpadsmit gadus vecu skolēnu, reprezentējot aptuveni 29 miljonus savu vienaudžu 81 valsts skolās. 

Dalība starptautiskos izglītības pētījumos ir viens no pasākumiem, ko Izglītības un zinātnes ministrija ar Eiropas Savienības fondu atbalstu īsteno, lai veidotu ilgtspējīgu un efektīvu izglītības sistēmu un tās resursu pārvaldību. 

Starptautiskās skolēnu novērtēšanas programmas PISA 2022 pētījumu, IZM uzdevumā veic LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes (PPMF) Izglītības pētniecības institūts. PISA 2022. gada pētījumā Latvijā piedalījās 5373 skolēni no 225 skolām, kuri statistiskās izlases rezultātā pārstāvēja aptuveni 16800 piecpadsmitgadīgos (2006. gadā dzimušus) skolēnus, kuri mācās dažādās Latvijas izglītības iestādēs (izņemot speciālās izglītības iestādes) ne zemāk par 7. klasi. PISA dalībnieki galvenokārt ir devīto klašu skolēni (86 %).  

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI