SM sagatavotie grozījumi nosaka saskaņot Autopārvadājumu likumu ar regulējumu nodokļu administrēšanas jomā. Lai novērstu autotransporta līdzekļa pārlikšanu uz citu komersantu vai pārvadājuma veidu, paredzēts ierobežojums izmantot autotransporta līdzekli, kam Valsts ieņēmumu dienests (VID) reģistrējis attiecīgo liegumu līdz lieguma atcelšanas brīdim.
Grozījumi paredz papildināt prasības autotransporta līdzekļiem, kurus atļauts izmantot pasažieru komercpārvadājumos ar taksometru vai vieglo automobili, nosakot, ka šos komercpārvadājumus veic ar pārvadātāja īpašumā vai turējumā esošu M1 kategorijas vieglo automobili, kam nav reģistrēts VID piemērotais liegums, izmantot konkrēto autotransporta līdzekli pasažieru komercpārvadājumos ar taksometru un vieglo automobili. Tādējādi tiktu risinātas konstatētās problēmas pasažieru komercpārvadājumu jomā saistībā ar nodokļu nomaksas disciplīnu.
Vienlaikus grozījumos noteikts precizēt normas attiecībā uz autoostu pakalpojumu maksu. Lai VSIA “Autotransporta direkcija” varētu izvērtēt autoostas sniegto pakalpojumu maksā, kas tiek segta no valsts budžeta līdzekļiem, iekļauto izmaksu apmēru un to veidu, paredzēts, ka Ministru kabinets nosaka autoostas pakalpojumu maksas saskaņošanai iesniedzamās informācijas apjomu un informācijas iesniegšanas termiņus, gadījumus un kritērijus, kādos Autotransporta direkcija autoostas īpašniekam vai valdītājam neapstiprina un uzdod pārrēķināt autoostas pakalpojumu maksu, kas piemērojama dotēto reģionālās nozīmes maršrutu apkalpošanai un autoostas pakalpojumu maksā iekļaujamo izmaksu maksimālos apmērus.
Tāpat iecerēts turpmāk noteikt administratīvo atbildību par kravas kabotāžas pārvadājumu veikšanu četru dienu laikā pēc pēdējā atļautā kravas kabotāžas pārvadājuma Latvijas teritorijā un par skaidru pierādījumu neiesniegšanu pārbaudes uz ceļa laikā par iepriekšējo starptautisko kravas pārvadājumu un attiecībā uz kabotāžas pārvadājumu kontroles dokumentu neesamību transportlīdzeklī vai to neuzrādīšanu pārbaudes uz ceļa laikā.
Plānots noteikt arī sankcijas par tahogrāfa izmantošanas prasību, ja tas nav atbilstoši kalibrēts vai arī tajā nav attēloti to valstu simboli, kurās transportlīdzekļa vadītājs uzsācis un pabeidzis ikdienas darba laikposmu, vai kuru robežas transportlīdzekļu vadītājs ir šķērsojis ikdienas darba laikposmā, pārkāpšanu.
Vēl grozījumi paredz noteikt administratīvo atbildību par transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanas deklarācijas uz Latviju neiesniegšanu vai nepilnīgu aizpildīšanu, par informācijas transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanas deklarācijā uz Latviju neatjaunināšanu vai neuzrādīšanu.
Tāpat grozījumi salāgos normas ar Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumu, kurā jau nostiprināts princips, ka transportlīdzekļa lietošana ar mazāku CO2 emisiju ir finansiāli izdevīgāka. Šāda ierobežojuma noteikšana varētu rosināt izvērtēt autotransporta līdzekļa efektivitāti un stimulēt komercpārvadājumu ar taksometru sniedzējus izvēlēties videi draudzīgākus autotransporta līdzekļus ar mazāku CO2 izmešu daudzumu, tādējādi mazinot mazāk ekoloģisku autotransporta līdzekļu skaitu, kas sniedz sabiedriskas nozīmes pakalpojumus vai pastāvīgi atrodas ceļu satiksmē un ietekmē vides kvalitāti.