Salīdzinot ar 2022. gada augustu, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 14,4 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,5 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 4,8 %). Apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 36,2 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 9,7 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,9 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās par 0,5 %.
2023. gada augustā, salīdzinot ar jūliju, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums samazinājās par 0,4 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,5 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, samazinājās par 1,0 %, autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,6 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 6,8 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 6,4 %) un mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 2,2 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 5,5 %), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 4,7 %) un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 3,5 %).
2023. gada augustā, salīdzinot ar jūliju, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 2,4 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2023. g. augusts %, salīdzinot ar |
||
2023. g. jūliju (sezonāli koriģēts) |
2022. g. augustu (kalendāri koriģēts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
99,6 |
97,3 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
100,5 |
97,3 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
99,0 |
96,6 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
94,5 |
63,8 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
106,4 |
104,8 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
106,8 |
93,1 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
97,0 |
93,6 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
95,3 |
90,3 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
101,1 |
99,9 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
98,1 |
98,6 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
100,5 |
114,4 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
102,2 |
107,5 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
96,5 |
100,2 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
99,4 |
98,8 |
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.
Atbilstoši apsekojuma metodoloģijai dati par uzņēmumu kopējo neto apgrozījumu iekļauj arī darījumus, kas veikti ārpus pamatdarbības nozares. Atsevišķos gadījumos šie darījumi (piem., vairumtirdzniecība) var būtiski ietekmēt apgrozījuma izmaiņas nozarē. Kopējā apgrozījumā atbilstoši uzņēmumu pamatdarbības nozarei iekļauti arī ieņēmumi no e-komercijas.