Projekts paredz, ka kuģi, kas kuģo ar Latvijas karogu tiek iedalīti trīs kategorijās:
- A kategorija – jūras kuģi un tāljūras zvejas kuģi, kuriem nav kuģošanas rajona vai ilguma ierobežojumu;
- B kategorija – jūras kuģi un jūras zvejas kuģi, kuru kuģošanas rajons ir līdz 150 jūras jūdzēm no patvēruma ostas. Šajā kategorijā ietilpst arī velkoņi, kravas kuģi, zvejas kuģi, kuriem ir noteikts konkrēts kuģošanas rajons Baltijas jūra;
- C kategorija – ostas kuģi, iekšējo ūdeņu kravas un pasažieru kuģi, zvejas kuģi, kuri kuģo iekšējos ūdeņos vai arī jūrā ne vairāk kā 20 jūras jūdzes no krasta, kā arī kuģošanai jūrā paredzētie atpūtas kuģi, kas iesaistīti komercdarbībā.
Noteikumi, ņemot vērā arī ES Direktīvu prasības, paredz, ka uz katra kuģa ir tā kategorijai atbilstošs medicīniskais aprīkojums (medikamenti, medicīnas ierīces un pretlīdzekļi). Medicīniskā aprīkojuma daudzums ir atkarīgs no reisa veida, apmeklējamajām ostām, ceļa mērķa, reisa ilguma, reisa laikā veicamā darba un darbu veida, kravas veida un apkalpes locekļu skaita.
Par medicīniskā aprīkojuma nodrošināšanu atbildīgs ir kuģa īpašnieks vai kuģošanas sabiedrība, kura pārvalda kuģi saskaņā ar Starptautiskā drošas kuģu ekspluatācijas un piesārņojuma novēršanas vadības kodeksa prasībām, kas arī nodrošina, lai uz kuģa esošajām medicīniskajam aprīkojumam būtu pievienota lietošanas instrukcija. Savukārt par medicīniskā aprīkojuma pārraudzību atbildīgs kuģa kapteinis, kurš var arī deleģēt pienākumu rūpēties par medicīniskā aprīkojuma atbilstošu izmantošanu un uzturēšanu vienam vai vairākiem kuģa virsniekiem.
Noteikumi paredz, ka VSIA “Latvijas Jūras administrācija” Kuģošanas drošības inspekcijas kuģu kontroles inspektors katru gadu veic pārbaudi, lai pārliecinātos par to, vai uz Latvijas kuģiem tiek ievērotas noteikumos paredzētās prasības.