DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
08. decembrī, 2021
Lasīšanai: 6 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Ekonomika

VNĪ: atbalsta klientus krīzes brīdī, piemērojot nomas maksas atbrīvojumu vai samazinājumu

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

Par periodu no 2021. gada 11. oktobra līdz 31. decembrim tiks sniegts atbalsts kā nomas maksas samazinājums vai atbrīvojums tiem komersantiem un citiem saimnieciskās darbības veicējiem, kuri nomā VNĪ pārziņā esošo īpašumu, saskaņā ar valdībā atbalstītajiem grozījumiem Covid-19 infekcijas izplatības seku pārvarēšanas likumā un Ministru kabineta noteikumiem Nr. 453.

Atbalsts ietver nomas maksas samazinājumu atbilstoši apgrozījuma samazinājumam, bet ne vairāk kā 90% apmērā, savukārt nomas maksas atbrīvojums 100% apmērā tiek piešķirts gadījumā, kad nomas objekts netiek izmantots vispār, kā arī samaksas kavējuma gadījumā netiek piemērots nedz līgumsods, nedz kavējuma procenti. Papildus maksājumiem atlaide netiek piemērota.

Nomniekam sākot ar 9. decembri ir iespējams iesniegt iesniegumu atbalsta saņemšanai, ja vienlaikus atbilst visiem kritērijiem:

  • ieņēmumi no saimnieciskās darbības atbalsta perioda mēnesī, salīdzinot ar vidējiem ieņēmumiem 2021. gada jūlijā, augustā un septembrī kopā, samazinājušies vismaz par 30% un šis ieņēmumu samazinājums ir saistīts ar saimnieciskās darbības ierobežojumiem, kas saistīti ar epidemioloģiskās drošības pasākumiem Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai. Biedrībām un nodibinājumiem vērtē to darbības ieņēmumu samazinājumu;
  • nav Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu parāda, kas ir lielāks par 1000 eiro, vai, ja parāds ir lielāks, tam ir piešķirts samaksas termiņa pagarinājums vai noslēgta vienošanās par labprātīgu nodokļu samaksu, vai noslēgts vienošanās līgums;
  • nav uzsākts maksātnespējas process;
  • pēdējā gada laikā nav bijuši trīs vai vairāk nomas maksas un citu saistīto maksājumu kavējumu vai jebkādas citas būtiskas neizpildītas līgumsaistības pret iznomātāju vai arī ir noslēgta vienošanās ar iznomātāju par saskaņotu parādu atmaksas grafiku un tiek veikti norēķini pilnā apmērā;
  • nav Publisko iepirkumu likuma izpratnē ārzonā reģistrēta juridiskā persona vai personu apvienība vai, ja tā ir Latvijā reģistrēta juridiskā persona, tās vismaz 75 % kapitāla daļu (akciju) īpašnieks vai turētājs nav ārzonā reģistrēta juridiskā persona vai personu apvienība.

Komersantam, lai saņemtu atbalstu, uz dokumentu nodošanas brīdi vienotajā de minimis atbalsta uzskaites sistēmā jāiesniedz elektroniski de minimis uzskaites veidlapu par citu saņemto de minimis atbalstu, vai jānorāda de minimis atbalsta uzskaites sistēmā izveidotās un apstiprinātās pretendenta veidlapas identifikācijas numuru (de minimis uzskaites veidlapa jāaizpilda un jāiesniedz komersanta – atbalsta saņēmēja VID elektroniskajā datu bāzē EDS).

Vairāk uzzināt par atbalsta saņemšanas kārtību iespējams Ministru kabineta noteikumos: šeit. Atbalsta saņemšanas izvērtēšanai nomnieki tiek aicināti iesniegt iesniegumus un apliecinājumus atbilstībai augstāk minētajiem kritērijiem, sūtot uz vni@vni.lv. Vairāk informācijas un nepieciešamo dokumentāciju par atbalsta sniegšanu klientiem meklējiet VNĪ mājaslapā: šeit.

Šobrīd VNĪ sadarbojas ar vairāk kā 500 komercuzņēmumiem, kur ikviens izjūt pandēmijas ierobežojumu ietekmi. To skaitā sabiedrībā pazīstami veikali, viesnīcas, sabiedriskās ēdināšanas vietas un citi. Telpu iznomāšana komercuzņēmumiem ir neatņemama VNĪ darbības sastāvdaļa un sadarbība ar klientiem vienmēr tiek plānota ilgtermiņā, tādēļ atbalsta sniegšana ir viena no uzņēmuma prioritātēm.

Pērn saistībā ar Covid-19 izplatības radītajām sekām VNĪ atbalstu uzņēmējiem sniedza atbilstoši Ministru kabinetā pieņemtajiem noteikumiem Nr. 453, kas bija spēkā līdz 2021. gada 30. jūnijam. Kopš pērna gada 12.marta VNĪ atbalsts sniegts 1 788 350 EUR apmērā 213 nomniekiem. Starp visvairāk atbalstītajām nozarēm pandēmijas laikā ir viesmīlības bizness, ēdināšana, skaistumkopšana, mazumtirdzniecība, izklaide.

Pielāgojoties apstākļiem, VNĪ turpina sekmīgi nodrošināt savu darbību, klientu apkalpošanu un projektu īstenošanu attālināti. Klienti tiek aicināti izmantot elektroniskās saziņas iespējas, paredzētas nekustamā īpašuma apsaimniekošanas pieteikumu iesniegšanai 24/7 – lietotni “VNĪ klientu atbalsts”, e-pastu  atbalsts@vni.lv vai bezmaksas tālrunis 80002000. Dokumentus iespējams iesniegt elektroniski vai izmantojot pasta pakalpojumus. Uzņēmuma jaunumi un aktuālā informācija par pakalpojumu pieejamību pieejama mājas lapā www.vni.lv, kā arī sociālajos tīklos.

Pērn VNĪ vadībā pandēmijas apstākļos pabeigti 17 valstiski nozīmīgi attīstības projekti ar kopējo budžetu 29,5 miljoni eiro. Pandēmijas apstākļos, ievērojot piesardzības un drošības prasības, VNĪ vadībā turpinās darbs pie 54 dažādiem valstiski nozīmīgiem būvniecības objektiem ar kopējo projektu budžetu vairāk nekā 193 miljoni eiro. VNĪ nodrošina profesionālu nekustamo īpašumu apsaimniekošanu un pārvaldību ap 400 ēku un būvju nekustamajiem īpašumiem ar 1100 ēkām 1,02 milj. kvadrātmetru platībā un vairāk nekā 3600 zemes īpašumu 9,6 miljonu kvadrātmetru platībā. Kapitālsabiedrība ir viens no 23 Latvijas uzņēmumiem, kas šogad Korporatīvās atbildības un ilgtspējas institūta „Ilgtspējas indeksa” vērtējumā saņēmis augstāko platīna godalgu, apliecinot labu pārvaldību un savas darbības ilgtspēju. VNĪ dibināts 1996. gadā, tā 100% akcionārs ir Latvijas Republikas Finanšu ministrija.

Labs saturs
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI