DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
30. septembrī, 2021
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Veselība
7
7

LVSADA vērš sabiedrības uzmanību uz to, ka valdība nav skaidri noteikusi valsts atbildību un atbalstu gadījumā, ja darbiniekam nāktos ciest no vakcinācijas blaknēm

Latvijas Veselības un sociālās aprūpes darbinieku arodbiedrība (LVSADA) vērš sabiedrības uzmanību uz to, ka valdība, 28. septembrī nosakot vakcinēšanos pret Covid-19 par obligātu vairākās darbinieku grupās, nav skaidri noteikusi valsts atbildību un atbalstu gadījumā, ja darbiniekam nāktos ciest no vakcinācijas blaknēm.

Atbilstoši jaunākajiem Eiropas Zāļu aģentūras (European Medicines Agency) datiem (https://www.ema.europa.eu), starp nopietnām Covid-19 vakcīnu blaknēm, kas sastopamas reti vai ļoti reti, ir akūta perifēra sejas paralīze, sejas tūska, tromboze ar trombocitopēniju un Guillain-Barré sindroms. Tādu nopietnu blakņu kā anafilakse, miokardīts, perikardīts, rokas tūska un kapilāru caurlaidības sindroms sastopamība vēl tiek pētīta. Visām Latvijā lietotajām vakcīnām ir tirdzniecības atļauja ar nosacījumiem, kas paredz papildus monitorēšanu.

Ne velti viens no Eiropas Padomes Parlamentārās asamblejas 27.01.2021. rezolūcijas Nr. 2361 (par Covid-19 vakcinācijas ētiskajiem, juridiskajiem un praktiskajiem apsvērumiem) punktiem paredz, ka valstīm jānodrošina pienācīga kompensācija par kaitējumu, kas radies personai vakcinācijas dēļ. Viens no asamblejas galvenajiem mērķiem ir veicināt un aizsargāt cilvēktiesības un tiesiskumu visās Eiropas valstīs (https://www.saeima.lv).

Slovēnijas valdība vakar, 29. septembrī ir uz laiku apturējusi vakcināciju ar vienu no vakcīnām, jo tiek izmeklēti divi aizdomīgi nāves gadījumi, ko varētu būt izraisījusi vakcīna (http://www.tvnet.lv; http://www.msn.com). Latvijā patlaban tiek izmeklēti vienpadsmit līdzīga rakstura gadījumi, taču valdība ar drošu roku nosaka vakcināciju par obligātu bez skaidrām drošības garantijām!

LVSADA priekšsēdētājs Valdis Keris secina: “Vai nu valdība jau iepriekš ir stingri pārliecināta par izmeklēšanas rezultātiem, vai arī klaji ignorē nepieciešamību uzņemties atbildību par savu lēmumu sekām. Abos gadījumos ir viela nopietnām pārdomām.”

Labs saturs
7
Pievienot komentāru

Covid-19 ierobežojošie pasākumi

 

 

 

 

 

Lai apturētu straujo Covid-19 infekcijas izplatību un veselības nozares pārslodzi un mazinātu novēršamo mirstību, vienlaikus nodrošinot svarīgu valsts funkciju un pakalpojumu nepārtrauktību, no 11. oktobra līdz 11. janvārim valstī ir izsludināta ārkārtējā situācija. Tas ir īpašs tiesiskais režīms, kura laikā Ministru kabinetam ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā un apjomā ierobežot valsts pārvaldes un pašvaldību institūciju, fizisko un juridisko personu tiesības un brīvības, kā arī uzlikt tām papildu pienākumus.

Iedzīvotājiem ir saistoši Ministru kabineta rīkojumā Nr. 720 “Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu” un Ministru kabineta noteikumos Nr. 662 “Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai” noteiktie ierobežojumi un pienākumi. 

Ņemot vērā Covid-19 infekcijas izplatības riskus, pilnvaras noteikt personu tiesības ierobežojošus pasākumus epidemioloģiskās drošības nolūkos, arī neizsludinot īpašu tiesisko režīmu, Ministru kabinetam ir deleģējis likumdevējs – Saeima –, pieņemot Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likumu

 

 

 

 

 

 

 

 


LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI
LIETOTĀJU IEVĒRĪBAI
Informējam, ka šajā tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes. Turpinot lietot LV portālu, jūs piekrītat sīkdatņu izmantošanai. Uzzināt vairāk
SAPRATU