Biežāk minētie iemesli koncepta atbalstam ir ērtā pārvietošanās, ko sniedz vilciens, ka tas ir ātrs transporta veids, kā arī to, ka vilciens ir videi draudzīgs transports.
Ātrums un izdevīgums minētas arī kā galvenās vilciena izmantošanas priekšrocības. Iedzīvotāji, kuri ar vilcienu pārvietojas vismaz reizi nedēļā, novērtē iespēju ātrāk nokļūt galamērķī (atzina 65% respondentu), tas ir lētāk un izdevīgāk nekā ar citu transporta veidu (61%) un biļeti var iegādāties ne tikai kasēs, bet arī pie konduktora vai lietotnē (47%).
Savukārt nozīmīgākās vēlmes attiecībā uz dzelzceļa stacijas infrastruktūru ir savienojumi ar citiem sabiedriskā transporta veidiem un ar biļetēm saistīti jautājumi - biļešu iegādes veidu daudzveidība, kašu darba laiks un vienotās biļetes. Iedzīvotājiem, kuri ar vilcienu pārvietojas reizi mēnesī vai retāk, kā arī tiem, kuri pašreiz vilcienu izmanto saviem brīvdienu braucieniem, svarīgi ir savienojumi ar citiem vilcieniem.
“Vilcienu satiksmi attīstot kā galveno pasažieru pārvadāšanas veidu, nepieciešami sistemātiski, saskaņoti pasākumi. Strādājam pie jaunu vilcienu iepirkumiem, ir uzsākts dzelzceļa staciju modernizācijas projekts, kas paredz paaugstinātu peronu izbūvi. Tiek veikti uzlabojumi, lai palielinātu braukšanas ātrumu. Ir izveidoti ekspreša reisi no Rīgas uz Cēsīm, Rēzekni un Daugavpili, ko pasažieri jau ir iecienījuši. Ar šīm pārmaiņām un jaunajiem elektrovilcieniem jau varēsim teikt, ka vilcienu satiksme Latvijā ir spērusi milzīgu soli ērta un mūsdienīga sabiedriskā transporta virzienā,” saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits.