DIENASKĀRTĪBĀ
>
Par aktuālo valstī un iestādēs (preses relīzes)
TĒMAS
30. martā, 2021
Lasīšanai: 3 minūtes
RUBRIKA: Relīze
TĒMA: Satiksme
1
1

“Rīgas satiksmes” ūdeņraža stacijā pirmā darbības gada laikā saražoti vairāk nekā 11 000 kg ūdeņraža

Publicēts pirms 3 gadiem. Izvērtē satura aktualitāti! >>

“Rīgas satiksmes” valdes loceklis Jānis Golubevs”: “Pirmo ūdeņraža uzpildes stacijas darbības gadu varam vērtēt kā veiksmīgu jauno tehnoloģiju iepazīšanas un apgūšanas gadu. Nodrošināta visu uzņēmuma rīcībā esošo trolejbusu ikdienas uzpilde. Esam spējuši uzpildīt gada sākumā Jelgavā un Rīgā testētā Solaris ūdeņraža autobusa uzpildi. Ūdeņraža stacija patlaban darbojas ar nepilnu noslodzi, un tās jauda ir daudzkārt lielāka, tāpēc tiklīdz būs iespēja kāda Eiropas Savienības fonda ietvaros pretendēt uz transportlīdzekļu, kas darbināmi ar ūdeņradi, iegādi, mēs iesniegsim pieteikumu. Esam arī pabeiguši nepieciešamos darbus un nodrošinājuši iespēju uzpildīties ikvienam interesentam stacijas publiskajā sadaļā. Pagājušajā gadā šādas uzpildes tika veiktas demonstrāciju automobiļiem un šobrīd šādu iespēju izmanto uzpildot jaunākās paaudzes Toyota Mirai.”

Kā jau “Rīgas satiksme” iepriekš ziņoja, pērnā gada sākumā ekspluatācijā tika nodota Baltijā pirmā ūdeņraža stacija, kā arī pasažieru pārvadājumus 4. trolejbusa maršrutā uzsāka ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi. Starptautiskā projekta “H2Nodes” ietvaros “Rīgas satiksme” ir saņēmusi 10 ar ūdeņradi darbināmus trolejbusus. Ūdeņraža elektriskie transportlīdzekļi ar vienu uzpildi 7-10 minūtēs var veikt 300-400 km, savukārt trolejbusi bez kontakttīkla var nobraukt līdz 200 km.

Eiropas Savienība līdzfinansē 50% no “Rīgas satiksmes” projekta kopējām izmaksām, kas kopumā ir EUR 16,1 miljona apmērā. Finansējums tiek piešķirts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF), kas paredzēts ieguldījumiem ES infrastruktūras prioritātēs transporta, enerģētikas un telekomunikāciju jomā.

Labs saturs
1
Pievienot komentāru
LATVIJAS REPUBLIKAS TIESĪBU AKTI
LATVIJAS REPUBLIKAS OFICIĀLAIS IZDEVUMS
ŽURNĀLS TIESISKAI DOMAI UN PRAKSEI