Salīdzinot ar 2019. gada maiju, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 25,0 %), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 16,5 %) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 7,3 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 34,2 %), apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 27,8 %) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 6,3 %).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, samazinājās 4,7 %.
Mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksi
(2015=100)
2020. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 7,8 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 2,8 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 13,4 %, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 5,4 %.
Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 73,9 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 31,8 %) un nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā pārdod nepārtikas preces (par 31,1 %). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 7,1 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 4,7 %).
2020. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, pieauga par 11,7 %.
Mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījuma indeksi pēc uzņēmumu pamatdarbības
(salīdzināmajās cenās)
2020. g. maijs %, salīdzinot ar |
||
2020. g. aprīli (sezonāli izlīdzināts) |
2019. g. maiju (kalendāri izlīdzināts) |
|
Pavisam mazumtirdzniecība |
107,8 |
99,4 |
mazumtirdzniecība ar pārtikas precēm |
102,8 |
101,6 |
mazumtirdzniecība ar nepārtikas precēm (neieskaitot autodegvielu), kopā |
113,4 |
96,1 |
mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtikas preces |
131,1 |
107,3 |
informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecība specializētajos veikalos |
131,8 |
93,7 |
mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecība |
95,3 |
125,0 |
metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecība |
102,2 |
98,7 |
kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecība |
114,8 |
101,3 |
farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecība |
101,5 |
98,9 |
kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecība |
117,6 |
96,8 |
apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecība |
173,9 |
72,2 |
mazumtirdzniecība stendos un tirgos |
116,4 |
65,8 |
mazumtirdzniecība pa pastu vai interneta veikalos |
92,9 |
116,5 |
autodegvielas mazumtirdzniecība |
105,4 |
103,3 |
Apgrozījuma pieaugumu, salīdzinot ar aprīli, atsevišķās nozarēs ietekmēja lēmums no 12. maija atcelt liegumu tirdzniecības centriem strādāt nedēļas nogalēs un svētku dienās.
Plašāka informācija par sezonāli izlīdzinātiem, kalendāri izlīdzinātiem un neizlīdzinātiem mazumtirdzniecības apgrozījuma indeksiem pieejama CSP datubāzē sadaļā “Tirdzniecība un pakalpojumi”.
Publicētie dati nākamajos mēnešos var tikt precizēti, ja tiks iegūta papildu informācija no uzņēmumiem.