Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Juris Pūce (AP!): “Pašvaldību domes priekšsēdētāju pienākums ir organizēt domes darbu, tajā skaitā domes kārtējo un ārkārtas sēžu sasaukšanas norisi tā, lai tiktu ievērotas visu domes deputātu likumā noteiktās tiesības. Turklāt par tik nozīmīgu jautājumu lemšanu kā budžets, domes sēdes būtu jāorganizē, lai lēmumu pieņemšanā var piedalīties pēc iespējas vairāk deputātu, kas nodrošina izsvērta un pamatota lēmuma pieņemšanu, uzklausot visus viedokļus. Tāpat jānodrošina atbilstoši apstākļi, lai tik nozīmīgu jautājumu lemšanā domes sēdēs var piedalīties iedzīvotāju pārstāvji. Ministrija ne vien norāda uz tiesiskuma ievērošanu pašvaldībās, bet tik pat nozīmīgi ir aicināt pašvaldības ievērot labas pārvaldības principus kā krietnam un godprātīgam saimniekam, pārstāvot visu iedzīvotāju intereses.”
Pašvaldībai jāstrādā iedzīvotāju interesēs, nodrošinot gan pēc iespējas visu ievēlēto deputātu dalību svarīgu lēmumu pieņemšanā, gan arī īpaši gādājot, lai domes lēmumu pieņemšanā būtu iespēja piedalīties arī iedzīvotāju pārstāvjiem. VARAM norāda, ka vadīt domes ārkārtas sēdi nakts laikā ir slikta prakse. Papildus vērtējams arī tas, ka domes sēžu norisi nodrošina pašvaldības administrācijas darbinieki, kuru darba tiesiskās attiecības nosaka darba līgums. Saskaņā ar Darba likumu darbinieks, kas veic virsstundu darbu vai darbu svētku dienā, saņem piemaksu ne mazāk kā 100 procentu apmērā no viņam noteiktās stundas vai dienas algas likmes. Līdz ar to arī domes ārkārtas sēdes sasaukšana pēc darba laika un brīvdienā rada arī papildus izdevumus. Šos līdzekļus varētu novirzīt citām pašvaldības vajadzībām.
Pašvaldībai ministrijā jāsniedz informācija par pašvaldības turpmāk plānoto rīcību, lai nepieļautu līdzīgu situāciju atkārtošanos, kā arī jāsniedz redzējums kā tā nodrošinās budžeta sagatavošanas un izskatīšanas procesu, atbilstoši labas pārvaldības principam un labas prakses paraugam.
Situācijā, kad netiek ievēroti labas pārvaldības principi un darbs netiek organizēts atbilstoši labas prakses paraugam, tiek skarta pašvaldības reputācija un autoritāte. Pašvaldībai ir būtiski izvērtēt savas rīcības radītās negatīvās sekas, par prioritāti izvirzot godprātīgu darbu sabiedrības interesēs.